۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۸۲۸۶۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

زائران اربعین حسینی از مجادلات قومیتی پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که زوار اربعین حسینی باید از مجادلات قومیتی پرهیز کنند، گفت: زائران حسینی باید یکدیگر را به اسلام و قرآن دعوت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین حسینی، از این اجتماع عظیم و میلیونی به عنوان تجلی حضور امت اسلامی یاد کرد.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود، اقامه نماز اول وقت را یکی از شاخصه ها و الزامات زائران اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: برای این که مورد عنایت خداوند متعال قرار گیریم باید در خواندن نماز اول وقت کوشش کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با تأکید بر این که زائران اربعین حسینی باید از لحظه لحظه این سفر معنوی نهایت بهره را ببرند، خاطرنشان کرد: نباید با گعده های بی فایده این فرصت معنوی را از دست دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر ضرورت رعایت حجاب بانوان در پیاده روی اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: با توجه به این که زائرانی از سایر کشورهای جهان در این اجتماع عظیم حضور دارند باید بانوان جامعه اسلامی در رعایت عفاف و حجاب الگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که زائران حسینی از انجام اقداماتی که موجب وهن شیعه می شود به شدت پرهیز کنند، تصریح کرد: زائران بسیاری از سراسر جهان در این راهپیمایی حضور دارند و به رفتار و اعمال مسلمانان و به ویژه شیعیان توجه ویژه ای می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که برنامه های خرافی و بدعت آفرین آثار نامناسبی در میان زائران خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که الگوی سایر زوار حسینی باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که زوار اربعین حسینی باید از مجادلات قومیتی پرهیز کنند، تصریح کرد: زائران حسینی باید یکدیگر را به اسلام و قرآن دعوت کنند.

وی با اشاره به این که زائران حسینی با هوشیار باشند چون در مسیر پیاده روی برخی ها با سخنان خود تلاش می کنند به برخی اختلافات دامن بزنند، خاطرنشان کرد: باید از هر مسأله ای که موجب بروز اختلاف می شود به شدت پرهیز شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات