۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۸۲۲۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

انقلاب اسلامی مختص تمام جوامع بشری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که در فقر ایجاد شده همواره با مشکلاتی رو به رو شدیم اما همچنان افق‌ها روشن است، گفت: اسلام و انقلاب ما مخصوص یک نفر نیست بلکه مختص تمام جوامع بشری است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امشب در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: کار تمام انبیای الهی تعلیم و تربیت بوده است.

وی گفت: علم در اسلام فریضه است و مهم‌‌تر از آن نیز ایمان است که به علم جهت می‌دهد و اگر علم به صورت خودسر رها شود، وحشی‌گری مدرن در جهان به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، افزود: اصل اساس رشد انسان بر علم است و انسان نیز یک موجودی است که باید همه چیز را یاد بگیرد و دانش بنیان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بدون علم هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، تصریح کرد: در قرن‌های متمادی مسلمانان پیشوایان علم دنیا بودند و با قصور و تقصیراتی که بوده موقعیت خود را از دست دادند و دیگران در علم سبقت گرفتند و این به ضرر جهان تمام شده و نتیجه آن نیز این شد که علم بدون اخلاق و ایمان سکاندار دانش در جهان شده است.

وی ادامه داد: مسلمانان به وظیفه خود عمل نکردند و تعلیم و تربیت و فریضه علم را رها کردند و به دست کسانی افتاد که بشر را به این روز انداختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید وراثت کریمه خودمان را که دیگران آن را تصاحب کردند، برگردانیم و از آلودگی‌های غربی پاکش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: وزارت‌خانه‌های علوم و آموزش و پرورش که متصدی امر بزرگ تعلیم و تربیت هستند، فرصتی مناسب برای رشد علمی متناسب با مکتب فرهنگی و اخلاقی هستند.

وی با بیان اینکه باید دانشجو و طلبه در صحنه میدانی حضور داشته باشند، افزود: به آن نقطه واقعی که باید برسیم فاصله زیادی داریم از این رو باید تلاش کرد به جایگاه اصلی خود برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از دست‌اندرکاران علم و آن‌هایی که برای فرهنگ خودی دلسوزی می‌کنند باید تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که در فقر ایجاد شده همواره با مشکلاتی رو به رو شدیم اما همچنان افق‌ها روشن است، عنوان کرد: اسلام و انقلاب ما مخصوص یک نفر نیست بلکه مختص تمام جوامع بشری است./۹۳۱۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات