۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷
کد خبر: ۵۸۱۳۸۸
در گردهمایی «خود تحریمی ممنوع» مطرح شد؛

FATF گوشه ای از پازل دشمن برای مهار پیشرفت انقلاب اسلامی

جمعی از کارشناسان حقوقی و اقتصادی در گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه «خود تحریمی ممنوع» نظر خود را درباره FATF بیان کردند.
FATF

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه"خود تحریمی ممنوع" شنبه شب با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و نمایندگان مجلس در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ابدالی پژوهشگر عرصه اقتصاد مقاومتی در این همایش با بیان این که FATF اقتصاد مقاومتی را به حاشیه می برد، گفت: هدف آمریکا و غربی ها از راه اندازی سازمان های بین المللی به دست گرفتن اقتصاد دنیا است.

وی با بیان این که آمریکا رهبر نظام سلطه است، اظهار داشت: همه برنامه های آمریکا در این راستا پایه ریزی شده است تا بتواند همواره این رهبری را حفظ کند؛ همه معاهداتی که از سوی آمریکا و اروپایی ها تدوین می شود برای آن است که شهروندان جهانی تربیت کند که کدخدایی آن ها با بپذیرند.

ابدالی سند 2030 را یکی از مصادیق استعمارگری آمریکا خواند و افزود: در حقیقت این سند به منزله تربیت شهروند جهانی برای نظام سلطه است.

پژوهشگر عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: FATF ایران را بزرگترین سازمان تروریستی می داند و بارها بر این موضوع به اشکال مختلف تصریح کرده است؛ حال عده ای می خواهند برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم به آن کنوانسیون بپیوندند؛ غربی ها از این طریق به دنبال آن هستند که اقتصاد جمهوری اسلامی را کنترل کرده و تحریم های بیشتری بر کشور تحمیل کنند.

وی تأکید کرد: در حقیقت FATF گوشه ای از پازل دشمن برای مهار اقتصاد مقاومتی و پیشرفت صنعتی ما محسوب می شود.

همچنین مهدی نجفی علمی نیز در این همایش با اشاره به این که FATF یک نهاد ارزیابی است که معاملات واقعی را در مسیر جابه جایی پول رصد می کند، عنوان کرد: FATF فقط بحث های مالی را در بر نمی گیرد بلکه جابه جایی کالایی را هم شامل می شود.

این پژوهشگر با اشاره به این که برخی از FATF به عنوان نهاد جاسوس پرور یاد کرده اند، اظهار داشت: اگر ما اطلاعات مالی کشور خود را در اختیار این کنوانسیون قرار دهیم هیچ تضمینی برای رازنگه داری از سوی آن ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: FATF یک نهاد استعماری است که گام به گام حلقه تحریم ها را تنگ می کند و در واقع این کنوانسیون به نوعی از سوی آمریکا و اروپا طراحی شده تا تحریم های آمریکایی را مؤثرتر واقع کند.

در ادامه صمدی بر ضرورت استفاده از قوانین بومی برای مبارزه با پولشویی تأکید و بیان کرد: FATF در زمینه مبارزه با پولشویی قوانین خوبی دارد، حال سؤال ما این است که چرا ما در کشور خودمان این قوانین را وضع نکرده و به آن ها ملزم نباشیم؟

این پژوهشگر عرصه حقوق و اقتصاد مطرح کرد: ما نمی توانیم به نرم افزارهای دشمن اعتماد کنیم، زیرا همه اطلاعات را افشا خواهند کرد و زمینه تحریم های شدیدتر را فراهم می آورد.

همچنین حاجی لو با بیان این که برجام خودتحریمی را به ارمغان آورده است، گفت: FATF عمق خودتحریمی را بیشتر خواهد کرد.

این پژوهشگر عرصه اقتصاد رفع تحریم ها به سبب تصویب FATF را یک عوام فریبی دانست و اظهار کرد: اگر ما از لیست سیاه FATF هم خارج شویم باز هم هیچ بانک جهانی با ما ارتباط برقرار نخواهد کرد، زیرا از تحریم های آمریکا هراس دارند.

در پایان حجت الاسلام باقرزاده بر ضرورت تقویت شاخصه مطالبه گری در حوزه علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: حوزه باید نسبت به انقلابی گری اهتمام بیشتری داشته باشد و از موضع انفعال به شدت پرهیز کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که FATF خسارت محض است، بیان داشت: نباید با تصویب این کنوانسیون زیر بار ظلم استکبار جهانی برویم و عزت خود را به خطر بیاندازیم؛ باید از قوانین بومی خودمان تبعیت کنیم و در این زمینه به خارجی ها اعتماد نکنیم./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات