۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۰۶۹۷
کارشناس مذهبی:

خانواده فهیم جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: جامعه تشکیل شده از خانواده ها است و برای تخریب یک جامعه کافی است خانواده ها را تخریب کرد؛ خانواده فهیم و وظیفه شناس جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند.
سید حسین آقامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در سخنرانی امشب که در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: هرگونه تعرض به نعمت والدین سبب متزلزل شدن خانواده می شود.

وی در ابتدا افزود: همواره واقعه عاشورا از جهات مختلف مورد بررسی و تفحص واقع می شود و زمانی زندگی ما ضربه می خورد که واقعه عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی شود پس باید از دریای عاشورا در هر لحظه از زندگی بهره ببریم؛ یقیناً افرادی که حتی شیعه نیستند با انجام یکسری فعالیت در دستگاه سیدالشهدا(ع) بهرمند می شوند.

حجت الاسلام آقامیری خاطرنشان کرد: جامعه ای که ادعای پیروی از آل الله را دارد بهره وری بسیار کمی از عاشورا می برد و گاهاً از پیروان دیگر ادیان کمتر بهره می برد.

وی تصریح کرد: گاندی آتش پرست در سخنرانی معروفش می گوید من حرف های جدیدی برای زدن ندارم و من سخنان امام سوم شیعیان را برای شما بیان کردم؛ البته این مطلب چیزی است که برای ما بیان شده است و ظرفیت های زیادی در عاشورا وجود دارد که کمتر مورد استفاده واقع می شوند.

استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار کرد: وقایع اسف بار عاشورا فقط مرهون خباثت های امثال یزید و عمر سعد نیست بلکه حمایت عوام مردم از این افراد جنایات عاشورا را رقم زد؛ ریشه اتفاقات اجتماعی در خانواده ها است و خانواده هرگز از جامعه مستثنی نیست؛ ریشه بسیاری از ناهنجاری ها در خانواده ها است.

وی گفت: انسان های والا مقام همچون شهدا و انسان های خبیثی که از هیچ عمل پلیدی فروگذار نیستند در خانواده ها رشد و نمو یافته اند؛ جامعه تشکیل شده از خانواده ها است و برای تخریب یک جامعه کافی است خانواده ها را تخریب کرد؛ خانواده فهیم و وظیفه شناس جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند.

حجت الاسلام آقامیری تبیین کرد: آیات و روایات بیان می دارد که ستون اصلی خانواده ها پدر و مادر هستند و هرگز نمی توان از زیر دِین والدین خارج شد چرا که ارزش گذاشتن روی والدین ممکن نیست.

وی افزود: یکی از راه های ثروت مند شدن کمک کردن های مالی به والدین است؛ بانک پروردگار با بانک های دنیایی متفاوت است؛ دستگیری کردن از دیگران سبب رشدهای مالی برای انسان می شود؛ باید به بانک های پروردگار اعتماد کنیم.

استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در پایان اظهار کرد: کلمه اُف ضعیف ترین کلمه ای است که از جهت بی احترامی به شخص به کار می رود و خداوند اجازه نداده است که در حق پدر و مادر ظالم نیز از سوی فرزند چنین کلمه ای به کار برده شود؛ هرگونه تعرض به نعمت والدین سبب متزلزل شدن خانواده می شود./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات