۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۷۹۹۸۳
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و سایر اعضا، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و سایر اعضا، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در این نشست در مورد خانه های عالم استان و نبود مسجد در برخی از مناطق پرجمعیت استان نظیر مجموعه های مسکن مهر شهرستان ها هم اندیشی و تصمیماتی اتخاذ شد.

در ادامه نشست مقرر شد گروهی متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، شوای هماهنگی ائمه جمعه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به شناسایی خانه های عالم و مساجد نیمه تمام این استان و برآورد هزینه لازم برای تکمیل و بهره برداری از آن ها اقدام کنند.

همچنین مقرر شد تکمیل و بهره برداری از برخی مساجد طرح مسکن مهر مانند مسجد محله 36 شهرک منظریه شهرکرد که به تاخیر افتاده هر چه سریعتر در دستور کار مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

در ادامه تصمیم گرفته شد اعتبار فرهنگی مورد نیاز تکمیل و بهره برداری از مساجد و خانه های عالم نیمه تمام چهارمحال و بختیاری به صورت متمرکز اعلام و با نظارت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد توزیع گردد.

همچنین مقرر شد به منظور احداث 3 مسجد در طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر لردگان، فرادنبه و شلمزار تصمیمات لازم صورت گیرد. لازم به ذکر است برای تکمیل این پروژه ها 19 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون 6 میلیارد ریال آن پیش بینی و از این مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان ابلاغ شده است.

گفتنی است سال گذشته برای تکمیل مساجد نیمه تمام چهارمحال و بختیاری 100 میلیارد ریال و امسال با 30 درصد افزایش 130 میلیارد ریال از طرف استانداری در نظر گرفته شده است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات