۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۷۶۷۰۹
امام جمعه موقت اهواز:

روحانیت در صف اول مردم داری است

امام جمعه موقت اهواز گفت: روحانیت در صف اول مردم داری است و وظیفه هدایتگری و راهبری مردم را بر عهده دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب اندیمشکی با اشاره به سختی های موجود در نظام اسلامی از اول انقلاب تا به امروز و اینکه رستگای با متقیان است، خاطرنشان کرد: خانواده های بزرگوار شهدا که برای تأمین امنیت کشور فرزندانشان را تقدیم کردند، آسوده خاطر باشند که مشکلات پایان می یابد و امت حزب الله و متقین پیروز می شود چرا که سفارش قرآن بر این منوال است.

امام جمعه موقت اهواز، در توصیه هایی به طلاب تازه ملبس شده گفت: روحانیت در صف اول مردم داری چه در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن بود و عمامه ای که بر سر گذاشتید، تیجان ملائکه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه وظیفه روحانیت هدایتگری و راهبری مردم است، تصریح کرد: عمامه ای که بر سر طلاب است؛ پیمان با رسول خدا(ص) و حضور در خط مقدم و همراهی با مردم است.

همچنین حجت الاسلام حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک، اظهار داشت: طلابی که امروز مفتخر به لباس روحانیت شدند باید نکاتی از قبیل پاسداشت حرمت لباس روحانیت را نگه داشته و وظیفه اصلی خودشان را که بیان حلال و حرام در میان مردم است، به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

امام جمعه اندیمشک، بر ضرورت مردمی بودن طلاب و روحانیت تأکید کرد.

از سوی دیگر حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با بیان اینکه مراسم عمامه گذاری طلاب اندیمشکی همه ساله برگزار می شود، تصریح کرد: در این مراسم 6 طلبه از سفیران هدایت شمال خوزستان و 7 نفر از حوزه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک به دست امام جمعه موقت اهواز معمم شدند.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان گفت: هدف ما آن است تا خلأهای تبلیغی در منطقه را با حضور مبلغان و طلابی که ملبس می شوند، پر کرده و جامعه از اندوخته های علمی و اخلاقی آنها بهره مند شود.

این مقام مسؤول گفت: ان شاءالله طلاب جدید در خدمت دین بوده و اسلام را به صورت آسان تبیین و در اختیار همگان به ویژه جوانان قرار دهند

لازم به ذکر است شعرخوانی کربلایی ابوذر محرابی در وصف روحانیت و روحانیت واقعی و انقلابی و پیگیر دغدغه های مردم از دیگر بخش های مراسم عمامه گذاری طلاب اندیمشکی بود./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات