۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۷۴۰۸۸
امام جمعه موقت بیرجند:

انتظار مردم از مسؤولان مقابله قاطع با مفسدان است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، گفت: انتظار مردم تصمیمات قاطع و بدون تعارف با مفسدان جامعه است.
حجت الاسلام نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از بی‌تقوایی و کاهش تقوا در جامعه است.

وی عمده خیانت‌ها به نظام، دست‌درازی‌ها به بیت‌المال، کم‌کاری‌ها و رشوه‌خواری‌ها را از بی‌تقوایی دانست و گفت: نظام اسلامی بر اساس اسلام ناب تشکیل شده و بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم نظام شده است؛ ازاین‌رو وجود این میزان فساد به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی باید نهادها و دولت در طراز انقلاب اسلامی فکر، برنامه‌ریزی و عمل کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: نقش و اهتمام مسؤولان برای مبارزه با فساد قابل تحسین است اما باید تلاش بیشتری شود، مگر وضعیت کنونی جامعه برای مسؤولان سه قوه روشن نیست که اقدام اساسی در خصوص مبارزه با فساد انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار مردم تصمیمات قاطع و بدون تعارف با مفسدین جامعه است، ادامه داد: دانشگاه باید بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در طراز انقلاب باشد و دانشجویان در طراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

امام جمعه موقت بیرجند یکی از مجموعه‌های آموزشی را مجموعه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: این دانشگاه معلمان آینده تربیت می‌کند لذا باید معلمان در ادامه راه شهدا تربیت شوند.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار کرد: شهید چمران الگویی برای دانشگاهیان است چراکه تقوا داشت و خود را در طراز انقلاب اسلامی تربیت کرده بود.

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: اول ماه ذی‌الحجه سالروز پیوند نورانی این دو شخصیت بزرگ است و باید رفتار علوی و رفتار فاطمی آن‌ها برای ما الگو باشد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات