۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۳۸۴۰
امام‌جمعه موقت تهران:

زکزاکی الگوی دین‌داری و معنویت است

امام‌جمعه موقت تهران با بیان این‌که بعد از امام خمینی(ره) شخصیتی مانند سید ابراهیم زکزاکی نداریم، گفت: سید ابراهیم برای ما الگوی قهرمان دین‌داری و معنویت است.
حجت الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی عضو شورای عالی قضایی و امام‌جمعه موقت تهران پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح دفتر سید ابراهیم زکزاکی گفت: در طول تاریخ انبیا پرچم‌دار نهضت توحید و قیام دار ظلم و شرک بوده‌اند.

وی افزود: موضوعی که در مسیر انبیا مشاهده می‌شود این است که درراه مبارزه کشته دادند اما ضعیف نشدند شهید خونش باعث تقویت راه حق است اما هیچ‌گاه تضعیف نمی‌شود پیروان حق سه ویژگی درراه نبرد با کافران دارند این سه ویژگی راه و مسیر ما را مشخص می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار کرد: ویژگی اول پیروان حق این است که درراه مبارزه احساس خستگی نمی‌کنند ویژگی دوم این‌که زمین‌گیر نمی‌شوند و ویژگی آخر این‌که هیچ‌گاه ضعیف نمی‌شوند. آنان محبوب خداوند هستند و حق‌تعالی آنان را در شرایط سخت یاری می‌کند.

وی یادآور شد: وقتی حقیقت بیان می‌شود فطرت انسان‌های پاک برمی‌خیزد اگر تاریخ را بررسی کنیم نهضت اباعبدالله الحسین (ع) پیش روی ماست. امام حسین (ع) در صحرای کربلا همسر و فرزندان خود را آورد اما وقتی جنگ و درگیری شد یک مورد سستی نداشت و هرگز تسلیم نشد.

عضو شورای عالی قضایی خاطرنشان کرد: در کربلا همه‌جا اقتدار و برافروختگی یاران سیدالشهدا (ع) مشهود بود همه شجاع و سرود عزت سر دادند دستگاه ظلم و جنایت را معرفی کردند امام راحل نیز همین رویه را پیش بردند در یک حرکت غیرمسلحانه با آگاه کردن مردم قطره‌ها را به وجود و طاغوت را دردریای انسان‌ها آگاه و بیدار غرق کرد.

آیت الله صدیقی افزود: امام راحل مردم را به صحنه آورد خون‌های زیادی ریخته شد و خون بر شمشیر پیروز شد این چه قدرتی است که دل‌ها را آرام می‌کند من همه آن را حاصل اخلاص امام و پیروان او می‌دانم این اثر وجودی‌اش بیش از سایر امور است.

وی سپس به تبلیغات مسموم‌کننده دشمنان اسلام پرداخت و گفت: دشمنان همیشه مسلمانان را در دو جبهه محکوم کرده‌اند یکی در جبهه نبرد که اسلام را حاصل جنگ و شمشیر می‌داند و دیگری این‌که دین جامعه را تخریب و حرکت‌های دین‌داری را به خاموشی دعوت می‌کردند.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار کرد: من چند سال قبل در شب شهادت امام صادق (ع) در سفارت ایران در نیجریه سخنرانی کردم. امروز میلیون‌ها طرفدار امام صادق (ع) در دنیا جبهه‌ای به وجود آورده‌اند که استکبار جهانی از آنان وحشت دارد قدرت آنان بدون سلاح قدرتی فوق‌العاده است.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: سید ابراهیم زکزاکی نشان داد که بامحبت و مهربانی می‌توان دل‌ها را فتح کرد او برای ما الگو و قهرمان دین‌داری و معنویت است زکزکی در زندان نابینا شد و فرزندانش به شهادت رسیدند زمین‌گیر نشد و روزبه‌روز بالنده و توفنده‌تر شده است این زایش و رویش انقلاب اسلامی است./934/پ204/ب1

ارسال نظرات