۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۷۲۹۱۸
مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد:

آرزوهای طولانی یکی از بالاترین گرفتاری ها برای انسان است

حجت الاسلام نقدعلی گفت: عموم انسان ها به واسطه شیطان به آرزوهای طولانی دچار می شوند و این گرفتاری یکی از بالاترین گرفتاری ها است.
حجت الاسلام نقدعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در سخنرانی بعدازظهر امروز که در مدرسه شهید طباطبایی نژاد اصفهان برگزار شد، گفت: شیطان در روز قیامت گمراه شدگان را مسخره می کند و پیروان خودش را مشرک خطاب می کند.

وی در ابتدا افزود: انتقاد از ولیّ با وجود عدم عصمت ولو این که ولیّ رفتار غلطی داشته باشد به مصلحت نیست و مصلحت پذیرش ولایت ولیّ حتی اگر رفتار وی غلط باشد بالاتر از ایراد گرفتن از تصمیم گیری های ایشان است.

حجت الاسلام نقدعلی با توجه به آیات متعددی از قرآن ابراز کرد: یکی از مسائلی که انسان ها نسبت به آن غفلت می ورزند، وجود شیطان است؛ اگر شخص دزدی در  نزدیکی انسان وجود داشته باشد که نسبت به انسان ابراز عدوات کند، قطعاً انسان نسبت به آن شخص دزد از طریق کانال های مختلف مواظبت می کند.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد ادامه داد: شیطان به صورت واضح و از راه های مختلف وعده تخریب کردن انسان ها را داده است ولی انسان ها از  آن غافل هستند؛ عموم انسان ها به واسطه شیطان به آرزوهای طولانی دچار می شوند و این گرفتاری یکی از بالاترین گرفتاری ها است.

وی با بیان این که شیطان دائماً در حال مانور دادن است تا انسان ها را گمراه کند، تصریح کرد: علم انسان ها در چهار چیز خلاصه شده است، اولین علم، علمِ خداشناسی است که به صورت بسیار ساده برای انسان ها تبیین شده است و نیازی به خواندن کتاب های فلسفی آنچنانی نیست؛ تدابیر فوق العاده ای که در خلقت موجودات وجود دارد انسان را به شگفتی وامی دارد.

حجت الاسلام نقدعلی افزود: دومین پایه علم شناخت جایگاه انسانی است و سومین پایه علم، علم به انتظارات خداوند از انسان است و چهارمین پایه علم شناخت چیزهایی است که انسان را از خداوند دور می کند.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد در پایان گفت: یکی از بزرگ ترین چیزهایی که انسان را از خداوند دور می کند، شیطان است؛ شیطان در روز قیامت گمراه شدگان را مسخره می کند و پیروان خودش را مشرک خطاب می کند./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات