۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۷۲۴۷۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

تعطیلی ۷ مرداد در خوزستان، برگزاری همایش نماز در رامشیر، برگزاری مراسم جشن کرامت در شهرستان آغاجاری و رونمایی از کتاب های شعری شاعر اندیمشکی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز و به نقل از اداره کل مدیریت بحران استان، کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد ستاد مدیریت بحران استان و شرکت برق منطقه ای خوزستان و با موافقت استاندار خوزستان روز یکشنبه، هفتم مردادماه در استان خوزستان تعطیل اعلام شد.

وی با اشاره به اخطاریه هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش دما در هفته جاری، افزود: به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف آب و برق و پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق، بانک ها، مراکز آموزشی سطح استان، ادارت و دستگاه های اجرایی (به جز مراکز امدادی درمانی، خدماتی عملیاتی، آتش نشانی ها، و بخش های دارای نوبت کار)  در روز یکشنبه تعطیل هستند.

حاجی زاده: کارکنانی که قصد سفر به خارج از خوزستان را دارند می توانند روز شنبه را از مرخصی استحقاقی استفاده کنند و مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی با آن ها همکاری لازم را داشته باشند.

برگزاری مراسم جشن کرامت در شهرستان آغاجاری

جشن دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با حضور حجت‌الاسلام اسدپور امام جمعه موقت آغاجاری، احمد عبداللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، جمعی از مسئولان شهرستانی و مردم خونگرم و انقلابی شهرستان آغاجاری در سالن سینمای این شهرستان به اجرا درآمد.

در این مراسم احمدعبدالهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاجاری ضمن خیرمقدم و تبریک دهه مبارک کرامت و میلاد امام رضا (ع) از فرماندار، شهردار، شورای شهر و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بابت حمایتشان  قدردانی کرد و از مردم خواست که از ظرفیت بوجود آمده در این شهرستان نهایت استفاده را ببرند.

درادامه حجت الاسلام اسدپور امام جمعه موقت شهرستان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) به شخصیت و جایگاه امام معصوم دربین شیعیان و مسلمانان جهان پرداخت.

حجت الاسلام غضبان معرف امام جمعه شهرستان رامشیر ضمن تأکید بر انجام نماز این فریضه الهی در اول وقت آن افزود: باید تدابیری اندیشید که همیشه نماز در مرحله اول کارهایمان قرار بگیرد.

برگزاری همایش نماز در رامشیر

حجت الاسلام غضبان معرف، امام جمعه شهرستان رامشیر در همایش نماز شهرستان، ضمن تأکید بر انجام نماز این فریضه الهی در اول وقت آن افزود: باید تدابیری اندیشید که همیشه نماز در مرحله اول کارهایمان قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامشیر گفت: برگزاری نماز جماعت در ادارات باعث رونق روحیه معنوی کارمندان وانگیزه بیشتر جهت خدمت به مردم می شود.

وی همچنین به فرارسیدن 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی بعد از انقلاب اشاره نمود و گفت: حضور در مراسم نمازجمعه می‌تواند دشمنان را مأیوس کند و این فریضه الهی را باید بیش از پیش تقویت کنیم تا بتوانیم پله‌های صعود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی پس از دیگری طی کنیم.

لازم به ذکر است، این همایش به همت اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان رامشیر و همکاری ستاد اقامه نماز جمعه، دفترامام جمعه، شهرداری در مجتمع فرهنگی هنری رضوان این شهرستان برگزار شد.

رونمایی از کتاب های شعری شاعر اندیمشکی

مراسم رونمایی از دو کتاب شعر به نام‌های نام‌های پائیز انارمی‌شویم و تنهایی مشترک به نویسندگی اکرم نوری از شاعران خوش ذوق شهرستان اندیمشک، با حضور مسئولان محلی، شاعران شمال خوزستان و جمعی از اهالی عرصه فرهنگ و هنر، شنبه 30 تیرماه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک برگزار شد.

در ابتدای این  نشست علی گل اندام از اعضای شورای شهراندیمشک ضمن خیر مقدم و نکوداشت دهه کرامت و آئین ‌های این ایام اظهار داشت: نفس کار جمع ‌آوری آثار، نشر، چاپ و توزیع رسالات و نشریات و کتب در اعتلای فرهنگ خوب کتاب و کتابخوانی با توجه به منویات مقام معظم است.

در ادامه این نشست منتقدان و شاعران حاضر در جلسه نکاتی راجع به اشعار چاپ شده برشمرده و هر کدام به نوبه خود از زحمات این شاعر اندیمشکی تقدیر و تشکر کردند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات