۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۲۸۱
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خبر داد؛

تاسیس بنیادهای فرهنگی حجت الاسلام حسنی و آیت الله قره باغی در ارومیه

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بنیاد فرهنگی حجت الاسلام والمسلمین حسنی و آیت الله قره باغی در منازل شخصی این عالمان فقید تاسیس می شود.
حجت الاسلام حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، رسول اصغرزاده امروز در محفل خاطره گویی در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی که در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان و اصحاب قلم ابعاد مختلف شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین حسنی را بررسی و واکاوی کرده و خلأهایی را که به آنها پرداخته نشده، در قالب های مختلف تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه شخصیت حاج آقا حسنی مظلوم واقع شده است، گفت: حجت الاسلام حسنی مصداق مومنانی است که یکی از خصوصیاتشان مجاهدت در راه خداست و از ملامت های دیگران در ارتباط با چیزهایی که بدست می آورند، هراسی ندارند.

اصغرزاده تصریح کرد: این عالم فقید در مسایل سیاسی و امنیتی صراحت کلام داشت و از اینکه افکار عمومی و رسانه هایی که ماموریت خاصی داشتند چگونه برداشت خواهند کرد، ابایی نداشتند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تأکید کرد: وقتی حجت الاسلام والمسلمین حسنی دوبار از ترور نجات یافتند، تخریب و ترور شخصیت ایشان هدف برخی افراد آلوده شد که البته این حرکات هدفمند، حقانیت و مظلومیت شخصیت اقای حسنی را ثابت کرد.

اصغرزاده گفت: کسانی که در سال 76، خطبه های ارومیه را کاملا رصد می کردند تا شخصیت ایشان را زیرسوال ببرنند، باید جرات داشته باشند و اتفاقات ان روزها را جبران کنند.

وی حجت الاسلام حسنی را فرمانده بی نظیر خواند و گفت: نظریات حجت الاسلام والمسلمین حسنی در موارد امنیتی و نظامی که از حساسیت خاصی برخوردار بود، مورد پذیرش مقامات قرار می گرفت چراکه راهبردهای ایشان همیشه کارساز بود.

اصغرزاده ابراز امیدواری کرد: نظرات و راهبردهای امام جمعه سابق ارومیه که باعث ختم غائله نقده و بسیاری از مسایل امنیتی استان شده و جزء اسناد طبقه بندی محسوب می شود، تبیین و تشریح شود.

وی اصحاب قلم و تحقیق را به بررسی زوایای پیدا و پنهان زندگی حجت الاسلام والمسلمین حسنی سفارش کرد و گفت: شخصیت حجت الاسلام حسنی باید موشکافی شده و ب در تاریخ و هویت این شهر ثبت شود.

وی از تاسیس بنیاد فرهنگی حجت الاسلام والمسلمین حسنی و آیت الله قره باغی در ارومیه خبر داد و افزود: شورای اسلامی شهر ارومیه با خانواده آنها وارد مذاکره می شود تا در صورت صلاحدید، منازل شخصی این عالمان فقید به بنیادهای فرهنگی تبدیل شود.

در این مراسم حجت الاسلام اباذری، نویسنده کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی از سوی بیت مرحوم حسنی و همچنین حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تجلیل شد.

قرائت شعر و خاطره گویی همرزمان و همراهان حجت الاسلام والمسلمین حسنی پایان بخش محفل خاطره گویی در آستانه چهلمین روز درگذشت این عالم فقید بود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات