۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۶۹۱۳۹
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

عملکرد دستگاه قضا بر پایه عدل و عدالت باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دستگاه قضا در نظامی اسلامی بر مبنای عدل علوی است، گفت: از نظر عملکرد در این دستگاه نیز باید بر مبنای عدل علی(ع) در نظام اسلامی عمل شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در دیدار با کارکنان دادگستری استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با تأکید بر اینکه قضاوت باید بر پایه عدل و عدالت باشد، گفت: قضاوتی که بر پایه هوای نفس، توصیه، سفارش و وساطت باشد قضاوت عادلانه ای نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا نیازمند تحول درونی است، عنوان داشت: در گزینش قضات باید شاخص های اهلیت مورد توجه قرار گیرد.

وی به اهمیت تدبیر و عقلانیت در امر قضاوت اشاره و خاطرنشان کرد: اعمال عدالت و اجرای حدود و احکام الهی نیازمند داشتن قدرت اعمال حق، تدبیر و عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه تأکید داشت: کار قضاوت باید با دوری از رشوه، توصیه پذیری و وساطت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه افزون بر عملکرد درونی عملکرد بیرونی دستگاه قضا نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در نگاه کلی بیرونی به دستگاه قضایی، این دستگاه از سلامت برخوردار بوده و از نظر عملکردی رضایت نسبی وجود دارد و در مجموع عملکرد دستگاه قضا قانع کننده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به عنوان یکی ار ارکان نظام نباید تضعیف شود، اظهار داشت: این دستگاه نباید مورد هجمه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه به خواسته ها و انتظارات مردم به عنوان امری که موجب تعالی، پیشرفت و کمال می شود، در دستگاه قضا مورد توجه قرار گیرد.

سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضا

امام جمعه خرم آباد در ادامه با تأکید بر تسریع بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضا خاطرنشان کرد: برای برقراری امنیت و جلوگیری از هنجار شکنی و قانون شکنی اصلاح روند رسیدگی به پرونده ها باید صورت گیرد./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات