۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۱۲۸
به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

دیدار مدیر و مسؤولان حوزه علمیه خراسان شمالی با مدیرکل تبلیغات اسلامی

به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر و مسؤولان حوزه علمیه خراسان شمالی با مدیرکل و معاونان اداره کل تبلیغات اسلامی استان دیدار کردند.
دیدار مدیر حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به مناسبت یکم تیرماه و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر و کارکنان حوزه علمیه استان با مدیرکل و معاونان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان در این دیدار با گرامیداشت یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و فرارسیدن هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، از فعالیت‌های نهاد تبلیغات اسلامی در خراسان شمالی تجلیل کرد.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای مذهبی و فرهنگی رسالت خطیری در ارتقای بعد معنوی و اسلامی جامعه دارند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این دیدار با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت نهاد تبلیغات اسلامی احیا و اشاعه اندیشه‌های دینی در جامعه است، افزود: در این راستا مهم‌ترین وظیفه روحانیان و مبلغان نشر و ترویج فرهنگ صحیح دینی در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی با نشر ارزش‌های اسلامی، اعزام روحانیان مبلغ، احداث خانه‌های عالم در روستاها و استقرار روحانی در این مناطق، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی و اقدامات مشابه نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه داشته است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با ورود جدی به عرصه فضای مجازی و فعالیت تبلیغی در این فضا با تهیه و انتشار محتوای سالم و جذاب توانسته مخاطبان جدید و قابل‌توجهی را جلب کند.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مختلف در فصل تابستان، افزود: تابستان امسال با همکاری حوزه علمیه خراسان شمالی، طلاب و روحانیان مبلغ برای تبلیغ به مناطق حاشیه‌ای شهر بجنورد اعزام می‌شوند.

گفتنی است، یکم تیرماه سال 1360 امام خمینی (ره) فرمان تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کرد، این روز و هفته بعد از آن در تقویم کشور به‌عنوان روز و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام‌گذاری شده است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات