۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۶۷۹۴۱
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

توجه به امور فرهنگی طلاب در رأس برنامه ریزی های مدارس علمیه خواهران قرار گیرد

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه طلاب کارمند حوزه امور فرهنگی هستند، گفت: به یقین توجه به امور فرهنگی طلاب باید در رأس برنامه ریزی های هر مدرسه علمیه قرار گیرد.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با کارکنان و اساتید مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) بروجن با هدف همفکری برای رشد و ارتقاء همه جانبه طلاب و رفع مشکلات این مدرسه، با اشاره به شرایط ویژه شهرستان بروجن از نظر فرهنگی خاطرنشان کرد: این شهرستان از دیرباز در امور فرهنگی و دینی استان پیشتاز بوده به همین دلیل نقش حوزه های علمیه در این شهرستان بسیار کاربردی و اساسی است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه مأموریت حوزه های علمیه در عرصه امور دینی و فرهنگی که نهایتا به کاهش آسیب های اجتماعی ختم می شود، ضروری است، گفت: باید از چارچوب امور اداری و قوانین دست و پاگیر کمی فراتر حرکت کنیم تا در رسالت خود بهتر نقش آفرین باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست جدید حوزه های علمیه خواهران، مدرسه محوری است، افزود: همه انتظارات ما از مدرسه و در کادر و اساتید مدرسه خلاصه می شود و این انتظارات تنها با کار فیزیکی محقق نمی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید به دنبال خلاقیت در اجرای برنامه ها باشیم، تصریح کرد: به یقین نقش خلاقیت و نوآوری در محتوایی کردن برنامه های اجرایی غیرقابل انکار است که متأسفانه امروز کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

این مقام مسؤول، رشد فکری و ارتقاء علمی طلاب را از مهمترین اولویت های هر مدرسه علمیه برشمرد و اظهار کرد: باید برنامه ریزی برای جذب جوانان به سمت حوزه و ارتقاء بنیه فکری و اعتقادی آنها در یک راستا صورت گیرد چراکه زمانی برنامه ها جواب می دهد که جذب خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه طلاب کارمند حوزه امور فرهنگی هستند، ابراز کرد: به یقین توجه به امور فرهنگی طلاب باید در رأس برنامه ریزی های هر مدرسه علمیه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نباید همه چیز به امور مالی گره بخورد، تصریح کرد: باید بکوشیم سبک زندگی فاطمی در جامعه فراگیر و نهادینه شود که این مهم تنها با انجام کارهای فرهنگی تمیز از سوی حوزه های علمیه خصوصا خواهران محقق می شود.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان ها تنها وظیفه پشتیبانی دارد و اصل برنامه ها باید با محوریت خود مدارس انجام شود، تصریح کرد: مدارس علمیه خواهران از ظرفیت خود طلاب در انجام امور فرهنگی مدرسه غافل نشوند؛ ساماندهی استعدادها در حوزه های علمیه خواهران یک شرط اصلی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات