۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۷۳۸۲
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

شهادت امیرمؤمنان روز یتیمی همه شیعیان است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث نورانی پیامبر اکرم(ص) «أنا و علی ابوا هذه الامة» گفت: روز شهادت امیرمؤمنان(ع) در حقیقت روز یتیمی همه شیعیان است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری شهادت امیرمؤمنان(ع) که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با اشاره به مظلومیت امیرمؤمنان(ع) گفت: در مظلومیت ایشان همین بس که با آن جایگاهی که داشتند بدن مبارک شان مخفیانه تشییع شد و سال ها نیز قبرشان بخاطر ترس از هجوم دشمنان مخفی ماند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: در حقیقت این امیرمؤمنان(ع) بودند که منبر و خطابه را بنیان گذاری کردند، اما دشمنان کوردل بر روی همین منبر سال ها ایشان را لعن می کردند.

وی با بیان این که نظیر امیرمؤمنان(ع) در عالم خلقت وجود نداشته و نخواهد داشت، ابراز کرد: مردم آن زمان قدر وجود ایشان را ندانستند و به این چنین شخصیتی که بر اساس روایت نبی اسلام(ص) یک ضربه شمشیرش از عبادت همه ثقلین برتر بود، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اهانت های بسیاری کرده و او را خانه نشین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد فضیلت امیرمؤمنان(ع) را از زبان مبارک امام حسن مجتبی(ع) اینگونه توصیف کرد: زمانی که امام حسن مجتبی(ع) خواستند تا خبر شهادت حضرت علی(ع) را به مردم بدهند فرمودند «شخصیتی از میان شما رفت که گذشتگان بر او سبقت نگرفتند و آینده تا روز قیامت شخصیتی را مثل علی(ع به خود نخواهد دید».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که حتی دشمنان حضرت علی(ع) همانند معاویه نیز زبان به اقرار فضیلت های امیرمؤمنان(ع) گشوده اند، ابراز داشت: معاویه ای که همه شام را برای دشمنی با حضرت علی(ع) بسیج کرده بود، هنگامی که خبر شهادت ایشان را شنید گفت «زنان قریش عقیم اند که همانند علی(ع) را به دنیا بیاورند»؛ حقیقت هم همین است که شخصیتی همانند حضرت علی(ع) قدم به عرصه وجود نخواهد گذاشت.

وی با تأکید بر این که امیرمؤمنان(ع) در دوران زندگانی نورانی شان شناخته نشدند، مطرح کرد: کسانی که حضرت(ع) را بشناسند می دانند که لحظه ای ایشان را درک کردن از دنیا و همه آنچه در آن است برتر و بهتر است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به حدیث نورانی پیامبر اکرم(ص) «أنا و علی ابوا هذه الامة» یادآور شد: روز شهادت امیرمؤمنان(ع) در حقیقت روز یتیمی همه شیعیان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اجتماع پرشور نشانه و نماد ولایتمداری شیعیان امیرمؤمنان(ع) است./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات