۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۷۲۲۵
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی:

فیضیه قم منبع فیض فقه آل‌محمد است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: فیضیه تنها یک مدرسه نیست، بلکه منبع فیض فقه آل‌محمد(ع) است، قم نیز یک شهر نیست بلکه یک جریان فکری است که باید اندیشه‌های اهل‌بیت از آن بجوشد.
سید رضا تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای تبریز اظهار داشت تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) امری بسیار سخت است که هنوز پس از گذشت سال‌ها از ارتحال آن رهبر سفرکرده؛ هنوز برخی از اندیشه‌های ایشان ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: امام راحل با تکیه بر اندیشه‌های دینی و اعتقادات مذهبی؛ خشم و انزجار ملت علیه رژیم طاغوت را در دورانی به صحنه آورد که شعار تمامی روشنفکران شرق و غرب؛ پایان دین‌مداری بود، چنانکه در برخی نظریه‌پردازی‌ها نیز دین را افیون ملت‌ها می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر این‌که امام راحل نظریه ولایت فقیه و برپایی حکومتی مبتنی بر احکام و شیعی را تحقق بخشید، خاطرنشان کرد: امام ثابت کرد که اسلام می‌تواند در قالب یک ساختار و نظام حاکمیتی اداره کننده‌ جامعه باشد؛ هنر بنیانگذار انقلاب اسلامی این بود که تفکر اسلامی و فقاهتی را در قالب یک نظام پیاده کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که جمهوری اسلامی؛ نظامی مبتنی بر اسلام و فقاهت بود که توانست در برابر تمامی توطئه‌ها ایستادگی کند، افزود: باید ریشه‌ جریانی را که امام خمینی(ره) از فیضیه قم شروع کرد و به انقلاب انجامید، را بدانیم؛ به واسطه‌ مرجعیت بود که امام توانست استقلال، آزادی، عزت، شرافت، اقتدار و اسلام ناب محمدی(ص) را به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی، ایران را از جزیره ثبات مستکبران به کانون خشم ضداستکباری ملت‌های مسلمان جهان تبدیل کرد، گفت: اینجاست که باید داسنت؛ فیضیه تنها یک مدرسه نیست، بلکه منبع فیض فقه آل‌محمد(ع) است، قم نیز یک شهر نیست بلکه یک جریان فکری است که باید اندیشه‌های اهل‌بیت از آن بجوشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) قرآن را از گورستان‌ها به صحن جامعه آورد و احکام الهی را اجرا کرد، افزود: امام دین را به گونه‌ای تفسیر کرد که مردم ایمان، اعتقاد و خواسته‌های‌شان را در سخنان امام(ره) می‌دیدند، از آنجاست که شاهد سیل خروشان ملت در همراهی ملت با نهضت بودیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران پس از ارتحال امام خمینی را نابودکننده توطئه های دشمنان نظام دانست و تصریح کرد: بعد از ارتحال امام؛ خلف صالح ایشان به شایستگی ملت ایران و مستضعفان جهان را رهبری می‌کنند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات