۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۶۷۰۳۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

اختلاس و دزدی نتیجه اجرا نشدن احکام الهی در جامعه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اجرای احکام الهی سبب سعادت جامعه می‌شود، گفت: اختلاس و دزدی نتیجه اجرا نشدن احکام الهی در جامعه است متاسفانه در اجرای احکام الهی برخی رضای کدخدا را بر رضای خدا ترجیح می‌دهند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: انسان باید نسبت به احکام الهی تقوا داشته باشد.

وی افزود: دستور و حکم الهی هرگز و به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند و کسی حق ندارد بدون تحقیق و بررسی چیزی را به عنوان حکم خداوند بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به شایعات فضای مجازی، ابراز کرد: امروز دشمن برای تضعیف اعتقاد مردم در فضای مجازی و پیام رسان‌های اجتماعی دست به انتشار برخی شایعات احکامی زده است از این رو می‌طلبد مردم بدانند در احکام الهی حکم غیر قابل تغییر و مصداق قابل تغییر است.

استاد حوزه علمیه درخصوص تقوای در احکام، اظهار داشت: تقوای در احکام الهی آن است که انسان در مواجهه با احکام ابتدا درباره حکم آن تحقیق سپس با پی بردن به صحت آن با جان و دل حکم و فلسفه آن احکام را بپذیرد.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم احکام الهی از ناحیه خداوند عالم، مهربان و حکیم برای نجات بشر صادر شده است، گفت: احکام الهی در راستای تربیت و رشد انسان صادر شده و انسان با تقوا در برابر احکام الهی تسلیم است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ یک از احکام الهی ظالمانه نیست، تصریح کرد: مقام تسلیم نتیجه تقوا است اولیای الهی تسلیم اوامر و احکام الهی بودند و می‌دانستند که همه دستورات دین به نفع انسان بیان شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر احکام الهی در جامعه اجرا می‌شد و دست دزد بر اساس حکم الهی قطع می‌شد دیگر ما امروز شاهد اختلاس‌های میلیاردی نبودیم ما به خاطر آن که مبادا کدخدا از ما راضی نشود رضای خدا را به حراج گذاشتیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در اجرای احکام الهی دقیق باشد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان برای آن که مردم را از انجام احکام الهی دلسرد کنند به آنان لقب خشکه مقدس باز می‌دهند چون می‌دانند که سعادت دنیا و آخرت در استقامت و تداوم در انجام احکام الهی است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات