۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۶۶۸۳۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان خدمتگزار مردم باشند آقا می‌شوند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خطاب به مسؤولان گفت که اگر نوکری و خدمتگزاری مردم را بکنید مردم آقا قبولتان دارند اما اگر برای مردم ژست آقایی و پادشاهی بگیرید، مردم نوکر هم حسابتان نمی‌کنند.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران از تقوا به عنوان کلید حل مشکلات فردی و اجتماعی نام برد و خطاب به برخی مسؤولان گفت که اگر می‌خواهید خدا گناهایتان را برملا نکند و رسوایتان نسازد، توبه کرده و تقوا پیشه کنید.

وی با بیان اینکه تقوا محصول ماه مبارک رمضان و گواهینامه بندگی است، گفت: گواهینامه بندگی یعنی انسانی که در این عالم زندگی می کند مراقب سه حقیقت عالم باشد یعنی با مراقبت بر رضای خدا، مراقبت بر پاسخ‌گویی قیامت و مراقبت از فتنه شیطان، هیچ مشکل لاینحل و تکلیف بر زمین مانده‌ای وجود نخواهد داشت.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با طراح این سؤال که چرا در مملکت ایران و با وجود گذشت چهل سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی باید این همه مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: اگر همه مسؤولان در درجه اول و همه مردم در درجه دوم در تمام کارهایشان مراقب پاسخ‌گویی قیامت بودند نباید این همه مشکلات برای مردم و جامعه پیش می‌آمد.

وی افزود: اگر امیرمؤمنان امام علی(ع) دست رد به سینه برادرش عقیل که هم نابینا و هم کثیراولاد است می‌زند و او را با آهن گداخته تربیت می‌کند برای این است که می‌خواهد پاسخ‌گوی قیامت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: اگر همه مسؤولان به فکر پاسخ‌گویی قیامت بودند قطعا برخی از آنها زندگی اشرافی راه نمی‌انداختند در حالی که بعضی از مردم در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و قطعا اسراف، ویژه‌خواری، اختلاس و قوم و خویش‌بازی نمی‌کردند.

وی در ادامه با بیان این‌که باید مراقب دسیسه‌های شیطان باشیم و او را ناامید کنیم، ابراز کرد: هرکس تقوا پیشه کند و در همه کارهایش مراقبت نظارت و رضایت خدا، مراقب پاسخ‌گویی قیامت و مراقب ناامید کردن شیطان باشد، مشکل دارد اما مشکل لاینحل نخواهد داشت و خدا راه خروج از بن بست را به او نشان می‌دهد.

سخنران  پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تصریح کرد: امروز برخی مسؤولان صحبت از بن بست سیاسی و بن بست اقتصادی و بن بست فرهنگی در مملکت می کنند در حالی که اگر آنها تقوا داشته باشند، هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: اگر مدنظر مسؤولان رضای خدا باشد نه رضایت کدخدا، پاسخ‌گویی قیامت باشد نه پاسخ‌گویی به حزب و طرفداران، ناامید کردن شیطان باشد نه ناامید کردن مردم، خدا گشایش ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه اگر همه مسؤولان باتقوا باشند خدا فکرشان را گره‌گشا می‌کند و قطعا اگر مردم باتقوا باشند و پاسخ‌گویی قیامت مدنظرشان باشد دست درازی به بیت‌المال نمی‌کنند، امروز اعتقاد داریم که مملکت ما سرشار معادن، فرصت‌ها، نعمت‌ها و عنایت‌های الهی است، مدیریت این منابع و بودجه در مملکت ما مشکل دارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برای بزن برقص‌هایشان، تشریفاتشان و بریز و بپاش‌هایشان بودجه دارند اما برای رفع مشکلات مردم بودجه ندارند و این نشان می‌دهد که تقوا نیست که اگر تقوا داشته باشند کارهای سخت برایشان آسان می‌شود چون در محضر خدا هستند.

رییس مؤسسه سیره روایت شهدا گفت: امروز سختی‌های نظام اسلامی سخت‌تر از دوران دفاع مقدس نیست، اما در دوران دفاع مقدس باتقواها آنقدر بودند که سختی‌ها آسان شد و امروز هم اگر باتقوا باشیم سختی‌ها آسان و قابل گذر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هرکس تقوا پیشه کند خدا خطاهایش را می پوشاند، گفت: اینکه برخی خطاهایشان لو رفته و آبرویشان می‌رود و مجبور می‌شوند از کشور فرار کنند مانند وزیری که به انگلیس پناهنده شد، بنی‌صدر و قطب‌زاده، برای آن بود که تقوا نداشتند خدا رسوایشان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: مسؤولان برای برخی خرابکاری‌هایشان، پروژه‌های نیمه‌کاره، پروژه‌های چند بار افتتاح شده و پروژه‌هایی که مسؤولش برمی‌دارد و فرار می‌کند که یکی هم برای نظام اسلامی بد است چه جوابی دارند و برای واگذاری برخی مسؤولیت‌ها به افراد نالایق چه جوابی دارند.

وی تصریح کرد: اگر تقوا داشته باشیم قطعا تکالیفمان را به خوبی انجام می‌دهیم، قدم در محرمات نمی‌گذاریم و تا می‌توانیم به مردم خدمت می‌کنیم چراکه خدا اینگونه راضی است؛ مسؤولان اگر نوکری و خدمتگزاری مردم را بکنند مردم آقا قبولتان دارند اما اگر برای مردم ژست آقایی و پادشاهی بگیرید، مردم نوکر هم حسابتان نمی‌کنند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران متذکر شد: مسؤولان ادعا می‌کنند که نوکر مردم هستند اما کجای عالم دیده‌اید که نوکر در خانه اشرافی و ویلایی زندگی کند اما مردم برای نان شب خود محتاج باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس آیات قرآن ولایت بر گردن مسؤولان چهار حق دارد که نخستین آن حق معرفت است، گفت: مردم باید بدانند که ولی خدا از آنها زودتر و بهتر می‌فهمد.

رییس مؤسسه سیره روایت شهدا با اشاره به مسأله برجام و بدعهدی آمریکایی‌ها، گفت: الحمدالله نه تنها ایران که دنیا فهمید یک روزی ولی خدا در این مملکت فرمود ما به آمریکا اعتماد نداریم، برخی مسؤولان گفتند مذاکره کنیم و حضرت آقا اجازه دادند و امروز بر همه ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: الآن ولی خدا می‌فرماید ما با سه کشور اروپایی دعوا نداریم اما به اینها هم اعتماد نداریم، مراقب باشید که یک کلاه دیگر سرتان نرود و یک برجام دیگر برایتان درست نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: حضرت آقا تصریح کرده‌اند که حل مشکلات مملکت را به آمریکا و اروپا گره نزنید که مشکلات این مملکت به دست این مردم حل می‌شود به شرطی که تعاونوا علی البر والتقوا باشد و همه دنباله‌رو رهبر انقلاب باشند.

وی از حق محبت و اطاعت به عنوان دومین و سومین حق ولایت بر گردن مسؤولان نام برد و گفت: فردی از من پرسید مگر حضرت آقا نپرسیدند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آتش می‌زنیم پس چرا آتش نزدند، گفتم رهبر ما از امام علی‌(ع)، امام حسن‌(ع) و امام حسین‌(ع) بالاتر نیستد که خواص و امت همراه کم داشتند، امام علی‌(ع) تن به حکمیت داد، امام حسن‌(ع) تن به صلح داد و امام حسین‌(ع) نیز بعد از یارانش تن به شهادت داد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امروز اگر رهبر ما بخواهد برجام را آتش بزند باید خواص جامعه پا به پای ایشان بیایند، امت پا به پای رهبر بیایند، حضرت آقا در جلسه دانشجویان فرمودند من کارم را از پنج صبح آغاز می‌کنم ببینید چند درصد از مسؤولان از پنج صبح می‌دوند که اگر بدوند قطعا مشکلات مردم حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ولی به گردن ما حق نصرت دارد یعنی با جان، مال، زبان، قلم، قدم و عزیزانمان ولی را یاری کنیم تا مصداق آیه انتصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم شویم و مانند فاطمه زهرا‌(س) و مادر شهیدان با وصیت‌نامه خود از ولایت دفاع کنیم./920/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات