۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۶۷۱۷
استاد حوزه علمیه:

قلب تاریک در دنیا و آخرت کور محشور می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: کسی که در این دنیا قلبش تاریک و نابیناست در آخرت نیز کور محشور می‌شود؛ در همین دنیا باید راه خود را به سوی معرفت الله باز کنیم و راه به روی نیروهای شیاطین ببندیم.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: روایت است وقتی انسان نمازهای پنج گانه خود را ضایع می‌کند، شیاطین گستاخ شده و به او حمله می‌کنند بنابراین برای کامل کردن نمازهای پنج گانه بهتر است تعقیبات، ذکر و نوافل نمازها را به جا بیاوریم تا شیاطین نتوانند در ما نفوذ کنند.

وی افزود: وقتی روح ما از دسترس شیاطین به دور نباشد نمی‌توانیم اعمال را خالص برای خدا انجام دهیم. آخرت در همین دنیا باید به دست ما برسد. کسی که در این دنیا قلبش نابیناست در آخرت نیز کور محشور می‌شود؛ در همین دنیا باید راه خود را به سوی معرفت الله باز کنیم و راه به روی نیروهای شیاطین ببندیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: معرفت ما هر روز باید به ولایت خدا و ائمه(ع) بیشتر و کامل‌تر شود. کسی که خدا و نماز را خوار و کوچک بشمارد، در واقع خود را خوار و بدبخت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی با بیان اینکه ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد و باطنش حتی بالاتر از ظاهر او باشد، بیان داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند عبادت باطن شما یا باید با عبادت ظاهر برابر باشد و یا بیشتر از آن. کسی که نماز را کوچک و سبک بشمارد وجودش مندرس و ظلمانی می‌شود.

وی افزود: روایت است خداوند به یک رکعت نماز جماعت به اندازه هزار سال نماز فرادی برکت می‌دهد. کسی که ارتباطش با خدا کم شود برکت از عمر، روزی، هستی، اعمال، صفات، شئون و آثار او برداشته می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اهل بیت(ع) در همه جا هستند و ما وظیفه داریم ایشان را در وجود خود پیدا کنیم. امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند وقتی مومن به نماز حاضر می‌شود خداوند متعال با تمام وجهش به او روی می‌آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذکر، نماز، روزه، عبادات و اعمال صالح و موردپسند خداوند متعال، همه برای این است که تعلقات را کنار بزنیم و حجاب‌ها را بشکافیم و عبور کنیم. هر تلاشی اعم از بیداری شب و سحر، عبادت و تمامی اعمال صالح از جانب فیض الهی است که ما را به سمت بینهایت سوق می‌دهد، هر چه حجاب‌ها از ما زودتر برداشته شود ائمه(ع) زودتر برای هدایت شدن ما، نفس راحت می‌کشند./969//۲۰۲/خ

ارسال نظرات