۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۶۶۶۰۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان نباید اسیر دنیا و آرزوهای پوچ باشد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید اسیر خواسته های دنیوی و آرزوهای خود باشد، گفت: برای درک شب قدر انسان باید از خود عبور کرده و تمام توجهش باید به خدا باشد
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه همدانیها، گفت: انسان با همت و تلاش با شناخت خداوند، دنیا، خود، راه و راهنما می تواند به سعادت برسد.

وی افزود: نمی شود خداوند متعال گنجی را معرفی کند مقدمات به دست آوردن آن را برای انسان فراهم آورد و انسان با همت و تلاش حرکت کند ولی به مقصد نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هیچ عمل و سخن خداوند بیهوده و باطل نیست، ابراز کرد: خداوند می فرماید: خداوند می فرماید: سخن، عمل و فرمان من عین عدالت است; هیچ دانشمند و خردورزی تا به امروز اعلام نکرده فلان مجموعه در عالم طبیعت فاقد نظم و اضافه است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در آیات قرآن کریم که کلام الهی است جای هیچ شک و شبهه ای نیست، اظهار داشت: اگر کسی ادعا کند قرآن کلام انسان است کذاب است. خداوند می فرماید: اگر می توانید یک سوره کوچک همانند قرآن بیاورید; در حال حاضر 15 قرن است کسی نتوانسته همانند کلام قرآن کلامی بیاورد.

وی ادامه داد: کسی نمی تواند خداوندی را که عالم هستی را خلق کرد و نظم داد و قرآن کریم که سخن حضرت حق با انسان است را انکار کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند نسبت به وعده هایی که به انسان داده عهد شکن نیست، تصریح کرد: انسان باید وعده های الهی را باور کند و با قبول واقعیات و پیمودن مسیری که خداوند تعیین کرده سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر در مسیر صراط قرار بگیرد مغفرت و رضوان خداوند را درک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید از خداوند عقل و فهم بخواهد، تصریح کرد: انسان عاقل اگر به مقام و قدرت دست یابد یوسف می شود در غیر این صورت فرعون خواهد شد. عقل و فهم دین انسان را تقویت می کند.

این دانشمند فرزانه با تاکید بر اینکه انسان نباید در زندان خواسته ها و آرزوهای خودش اسیر باشد، خاطرنشان کرد: انسان اگر گیرهای باطنی خود را رفع کند می تواند شبهای قدر را درک کرده و به سوی خدا حرکت کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات