۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۵۷۴۷
رییس بنیاد فارس المومنین:

شیعیان باید سبب سرافرازی ائمه اطهار باشند

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: شیعه هر جایی که می‌رود باید زینت امیرالمومنین(ع) و سبب سرافرازی ائمه معصومین(ع) باشد؛ متاسفانه جنبه زیارتی حج به سیاحتی تنزل پیدا کرده است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره فضیلت اعمال عبادی و صالحه در ماه مبارک رمضان، گفت: ارزش زیارت خانه خدا و وجوب آن بر کسی که تعمداً(با وجود شرایط) از انجام این عمل عبادی سرباز زده باشد، این است که در هنگام مرگ، مسلمان از دنیا نمی‌رود.

وی افزود: زیارت خانه خدا، راه رسیدن به حضرت حجت(عج) را آسان‌تر می‌کند. یکی از اعمال ماه مبارک رمضان انجام عمره است که به آن حج اکبر می‌گویند.

رییس بنیاد فارس المومنین اظهار داشت: ان شاءالله که شرایط این عمل عبادی برای همه ما فراهم شود و دست آل سعود و وهابیت از اداره این دو حرم شریف قطع شود و شیعیانی که به مکه می‌روند صرفاً برای زیارت خانه خدا بروند نه برای سیاحت.

وی ابراز داشت: شیعه هر جایی می‌رود باید زینت امیرالمومنین(ع) و سبب سرافرازی ائمه معصومین(ع) باشد؛ متاسفانه جنبه زیارتی حج به سیاحتی تنزل پیدا کرده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند یک عمره در ماه مبارک رمضان برابر است با یک حج همراه با منِ پیامبر؛ این در حالی است که حج رسول خدا(ص) حج مقبوله است و این ثواب از باب رحمت حضرت حق است.

وی افزود: همچنین نبی اکرم(ص) درباره فضیلت زیارت خانه خدا در ماه مبارک رمضان می‌فرمایند هر کسی که یک ماه، ماه مبارک رمضان را در مکه باشد ارزش آن هزار برابر ارزش این ماه در جاهای دیگر است و یک ماه روزه در این شهر برابر روزه صدهزار رمضان در شهرهای دیگر است و به ازای هر روزی در مکه خداوند به شما حق شفاعت می‌دهد و آثار گناهان‌ شما را از بین می‌برد.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند هر کسی چهار ویژگی در خود داشته باشد اما از نوک سر تا پا غرق در گناه باشد خداوند به واسطه این چهار ویژگی علاوه بر پاک کردن گناهان او، در نامه عملش به جای گناه، عمل خیر ثبت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه آمرزش گناه، تبدل است و یکی از این ۴ ویژگی حسن خلق است. نبی اکرم(ص) می‌فرمایند شبیه ترین شما به من در دنیا و در قیامت خوش خلق‌ترین شماست./969/پ202/ب1

ارسال نظرات