۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۴۸۸۲
امام جمعه زرگرشهر:

مبلغان دینی با جوانان ارتباط دوسویه برقرار کنند

حجت الاسلام شیخی عزیزی با بیان اهمیت تبلیغ دینی و لزوم ارتباط روحانیت با جوانان، گفت: شناخت مخاطب، آشنایی با زبان و علم روز، برقراری ارتباط دوسویه به ویژه با جوانان و برپایی منبر جذاب از عوامل تبلیغ موفق است.
جلسه مبلغان لاله آباد محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امروز در جمع مبلغان و روحانیان در منطقه لاله آباد با اشاره به اهمیت کار تبلیغی و جایگاه آن در اسلام، گفت: مهمترین وظیفه پیامبران و فرستادگان الهی کار تبلیغی در بین مردم و آشنایی آن ها با معارف الهی بود و لذا نباید از اهمیت و جایگاه آن غافل شد.

وی با بیان سنگین بودن کار تبلیغ، افزود: امروز جامعه دینی ما از سوی رسانه های دشمن از جمله شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بمباران می شود و روحانیت باید از به روزترین شبهه ها و مسائل مطرح شده دشمنان اطلاع داشته باشد.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با تاکید بر داشتن ارتباط دو سویه با جوانان برای مبلغان، تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان فضای جامعه ما معطر به معنویت می شود و دل ها آماده و مهیا برای پذیرش حقیقت است و از این رو از این فضا به ویژه برای ارتباط نزدیک با جوانان استفاده کرد.

وی ادامه داد: نباید به صرف یک سخنرانی و یا بیان مساله برای مردم اکتفا کرد بلکه با مطالعه عمیق گره های ذهنی افراد را باز کرد تا معرفت آن ها افزوده شود.

حجت الاسلام شیخی با تاکید بر بصیرت افزایی و دشمن شناسی در بیان مسائل تبلیغی، گفت: روحانیت طبیب روحی افراد جامعه است و بر اساس نگاه اسلام، احیای یک نفر احیای یک جامعه محسوب می شود و از تلاش و مجاهدت در این مسیر خسته نشد.

وی با تاکید بر این نکته که از نظر آیات و روایت های معصومان(ع)، هیچ مسؤولیتی بالاتر از هدایت نیست، اظهار داشت: مخاطب شناسی و آشنایی با زبان و نوع ارتباط با جامعه هدف از اهمیت بالایی برخوردار است ولذا باید منبرها به گونه ای جذاب و همه فهم باشد.

استاد حوزه علمیه با تاثیر رسانه ها برای تغییر ذائقه مخاطبان اشاره و خاطرنشان کرد: ذائقه امروز جامعه در بستر شبکه های ارتباطی و سرعت دسترسی به اطلاعات در سطح جهانی، با گذشته تفاوت بسیاری کرده است و مبلغانی در این زمان موفق هستند که از ابزارهای ارتباطی بهره مناسب بگیرند.

وی با تاکید بر مسجد محوری در همه فعالیت های دینی، افزود: مسجد قلب فرهنگی و مرکز ثقل فعالیت های دینی هر منطقه است و باید برنامه های منطقه و محله در راستای جذب به مسجد به ویژه حضور در نمازجماعت باشد.

حجت الاسلام شیخی عزیزی دشمن شناسی و تقویت جایگاه ولایت فقیه را از وظایف مبلغان در جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: تقویت جایگاه ولایت فقیه و تبیین نگاه ایشان برای بصیرت بخشی به آحاد جامعه وظیفه مهم روحانیت است.

وی با اشاره به تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در خصوص برجام و مذاکره با آمریکا، تصریح کرد: نوع هشدارها و مدیریت بسیار دقیق مقام معظم رهبری موجب نشان دادن چهره واقعی ظالمانه و خباثت آمیز آمریکا شد و با افزودن تجربه جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی، جریان بزک کننده چهره آمریکا در کشور را رسوا کرد.

امام جمعه زرگرشهر با تاکید بر این که باید از تجربه برجام برای اتحاد و وحدت زیر سایه ولایت فقیه بهره برد، اظهار داشت: شرایط امروز کشور ایجاب می کند که همه افراد به ویژه مسؤولان و فعالان عرصه سیاسی با تجربه تلخ برجام، مواضع و رفتارهای خود را منطبق با منویات و مسیر ولایت فقیه تنظیم کنند تا بیشتر از این به کشور خسارت وارد نشود./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات