۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۶۴۶۴۸
هم‌زمان با ماه رمضان؛

۴۰ روحانی به امامزاده‌های خراسان شمالی اعزام می‌شوند/ برگزاری طرح ضیافت در ۴۶ بقعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ۴۶ بقعه متبرکه استان در ماه رمضان، گفت: در قالب این طرح ۴۰ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست طرح ضیافت الهی، از برگزاری این طرح هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در 46 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

وی افزود: طرح مزبور با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تبدیل امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب با مشارکت روحانیان و مبلغان بومی و اعزامی از قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اعزام 40 روحانی مبلغ به امامزاده‌های استان در ماه رمضان، اضافه کرد: از این تعداد 26 روحانی مبلغ از مدارس علمیه استان و 15 روحانی هم از حوزه علمیه قم به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

به گفته وی همچنین سه روحانی مبلغ هم در سه امامزاده شاخص استان شامل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) و امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: با حضور روحانیان مبلغ نماز جماعت در ماه رمضان در 22 امامزاده استان به‌صورت جماعت اقامه شده و همچنین سخنرانی و بیان احکام شرعی از دیگر اقدامات این روحانیان است.

وی اظهار کرد: مناجات و قرائت دعای ابوحمزه، برپایی سفره‌های افطاری ساده با استفاده از ظرفیت خیران و واقفان، برپایی مراسم‌های شب قدر، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی و غیره از دیگر ویژه‌برنامه‌های طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برپایی سفره‌های ساده افطاری در 31 امامزاده استان، افزود: همچنین نماز عید فطر هم در 37 بقعه متبرکه خراسان شمالی اقامه می‌شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات