۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۶۴۳۷۲
حجت‌الاسلام کوثری:

روحانیت الگوی اخلاق در جامعه هستند

امام جمعه شیروان با بیان اینکه ما طلاب باید در جامعه از نظر اخلاقی، دینی و رعایت اصول اسلامی سرآمد و الگو باشیم، گفت: روحانیت نقش اساسی در اخلاق اجتماعی داشته و مردم دین خود را از روحانیت می‌آموزند.
حجت الاسلام کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار طلاب و روحانیان، با اشاره به اهمیت تخلق به اخلاق اسلامی در جامعه، اظهار کرد: اخلاق مجموعه رفتارهای ما در مناسبات و ارتباط‌های فردی و اجتماعی است که سبب هموار شدن رابطه ما با هم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم روابط ما با یکدیگر حسنه شود، اضافه کرد: اخلاق جوهره‌ای است که در همه جا استفاده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که سبب انسجام‌بخشی و وحدت جامعه شده و از این طریق عزت و اقتدار به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه جامعه امروز ما نیازمند اخلاق متعالی اسلامی است، تصریح کرد: پیامبر اکرم 23 سال برای هدایت امت خود تلاش کرد و عصاره رسالت خود را هم «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» مطرح کرد که این نشان‌دهنده اهمیت بالای اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید من مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را بر شما تمام کنم و انسانیت هم زمانی کامل می‌شود که ما کرامت انسانی یافته و تاج انسانیت بر سر خود نهیم.

حجت‌الاسلام کوثری ادامه داد: اینکه خداوند می‌فرماید: «لَقَدْ کرَّمْنا بَنِی آدَمَ» و اشاره می‌کند که ما تاج کرامت بر سر انسان گذاشتیم به این معنا است که این مقام والا در سایه اخلاق حاصل می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما طلاب باید در جامعه از نظر اخلاقی، دینی و رعایت اصول اسلامی سرآمد و الگو باشیم، اظهار کرد: روحانیت خمیرمایه اخلاق اجتماعی بوده و مردم دین خود را از روحانیت می‌آموزند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: به همین دلیل اخلاق اسلامی باید در وهله نخست از سوی طلاب و روحانیان و حوزویان رعایت شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات