۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۶۴۲۷۶
امام جمعه شهرکرد:

اتحاد و انسجام ملت ایران محصول خروج آمریکا از برجام است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، انسجام و اتحاد ملت را مهمترین دستاورد برجام برشمرد و گفت: بدعهدی طرف های مذاکره کننده در برجام نشان داد باید روی پای خود بایستیم و با انسجام پیگیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.
امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اتفاقات این روزهای کشور در بحث برجام و خروج آمریکا از آن تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام چهره خبیث خود را بار دیگر به تصویر کشید و این امری تازه و غیرمنتظره نبود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شاید این اقدام آمریکا برای برخی ها غیر منتظره بود اما همه می دانستیم آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: باید از گذشته درس می گرفتیم و با آمریکای جنایتکار وارد مذاکرات نمی شدیم؛ تاریخ نشان داد آزموده را آزمودن خطاست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید از تاریخ درس بگیریم و خطاهای گذشته را دوباره تکرار نکنیم، ابراز کرد: مهمترین نگرانی امروز ما همان تجربه گذشته است، نباید دوباره به اروپایی ها اعتماد کنیم چراکه منافع آنها نیز با حمایت از آمریکا تأمین می شود.

وی اضافه کرد: این یک معادله کاملا واضح و به تعبیر امروزی ها دو دو تا چهارتا است؛ کسانی هم که تحلیل خیلی ضعیفی از قضایا دارند می فهمند که اروپا منافع خودش را در ارتباط با آمریکا می بیند نه در ارتباط با ایران و در این شکی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه ما می دانستیم آمریکا از برجام خارج می شود، گفت: انتظار این بود اگر می دانستید باید قبل از اعلام آمریکا و خروج او از برجام، با اروپایی ها می بستید و کار را یکسره می کردید که متأسفانه این مهم انجام نشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه مسؤولان نظام بدانند گرفتار مسائل برجام شدن جز خسارت چیزی برای کشور ندارد، افزود: مبادا دوباره به بهانه ماندن در برجام گرفتار روزمرگی و توطئه اروپایی ها شویم؛ انتظار ما این است حالا که کار به اینجا رسیده بلافاصله قضیه را تمام کنند و این خواست تمام مردم است.

امام جمعه شهرکرد، انسجام و اتحاد ملت را مهمترین دستاورد برجام برشمرد و خاطرنشان کرد: بدعهدی طرف های مذاکره کننده در برجام نشان داد باید روی پای خود بایستیم و با انسجام پیگیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم و این همان چیزی است که از اول خواست رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه ما به این جمله رهبری باور قلبی داریم که ترامپ و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند، اظهار کرد: اگر به داشته های خود ایمان بیاوریم و روی پای خود بایستیم، به یقین در مسیر رشد و بالندگی قرار می گیریم./9457/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات