۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۶۴۰۰۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

محتوای مجموعه هلال احمر با امور دینی گره خورده است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید هلال احمر را از منظر اسلام و نیکی ها و خیراندیشی ها نگاه کنیم نه از منظر صلیب سرخ، گفت: در مکتب تشیع خدمت رسانی به مردم با اهداف و نگاه ناب صورت می گیرد و نگاه التقاطی، ذایل و نابودشدنی وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر این استان، با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک شعبان و همچنین تقارن هفته گرامیداشت هلال احمر با این ایام خاطرنشان کرد: این تقارن فرصت مغتنمی است تا محتوای سراسر خیر و نیک اندیشی مجموعه هلال احمر با محتوای پرفضلیت ماه شعبان و در ادامه ماه مبارک رمضان گره بخورد که اگر این شد، به همه خواسته های خود خواهیم رسید.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رسالت های مهم هلال احمر، این مجموعه را بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید هلال احمر را از منظر اسلام و نیکی ها و خیراندیشی ها نگاه کنیم، نه از منظر صلیب سرخ؛ اگر می خواهیم هلال احمر را با ماه شعبان و ماه رمضان گره بزنیم، این محتوا در صلیب سرخ پیدا نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه پیوند خوردن محتوای هلال احمر با ماه های شعبان و رمضان سبب خواهد شد خدمت به خلق بوی معنویت به خود بگیرد و به دنبال مزد دنیوی نباشیم، تصریح کرد: در مکتب تشیع خدمت رسانی به مردم با اهداف و نگاه ناب صورت می گیرد و نگاه التقاطی، ذایل و نابودشدنی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نگاه ناب آن است که انسان عمل، فکر، جهت و کل حرکت و تصمیم گیری هایش را به سمتی قرار بدهد که ماندگار باشد، گفت: ماندگار آن چیزی است که به خدا گره بخورد و برای خدا انجام و به راستی به خدا سپرده بشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: کاری کنیم که خدا بدهکارمان شود و اگر خدا بدهکار کسی شد آن وقت خدا هم دنیا و هم آخرتش را آباد می کند؛ بهشت، عاقبت بخیری، عزت و آبرو را از خدا بخواهیم تا گره از مشکلاتمان باز شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید همه مجموعه های در حال خدمت در نظام اسلامی از معصیت و نافرمانی الهی مبرا باشند و این کار آسانی نیست، تصریح کرد: اگر در هلال احمر همه تصمیمات برای رضای الهی باشد و نافرمانی خداوند در این مجموعه صورت نگیرد، یه یقین هلال احمر، مجموعه ای در شأن مکتب تشیع خواهد شد و این همان چیزی است که انتظار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید در خدمت رسانی به مردم از یکدیگر سبقت بگیریم و این رسالتی عمومی است، خاطرنشان کرد: باید روحیه خدمت به مردم در جامعه و در بین عموم زنده نگه داشته شود که اگر این شد، مجموعه های خدمت رسان نیز در رسالت خود موفقت تر عمل خواهند کرد.

وی با انتقاد از امکانات محدود هلال احمر استان در عرصه خدمت رسانی به مردم، گفت: امکانات پروازی هلال احمر استان صفر است که باید هر چه زودتر نسبت به تخصیص یک هلی کوپتر مجهز از سوی مسؤولان کشور به این استان اقدام عملی صورت گیرد و این خواسته به حق ما است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات