۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۶۳۸۹۳
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خبر داد؛

اعزام سالانه ۱۲ هزار مبلغ به سراسر کشور

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام سالانه ۱۲ هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افزون بر ایام تبلیغی در طول سال نیز از ظرفیت مبلغان برای اعزام به 31 استان کشور استفاده می کند.

وی افزود: 70 نفر از نخبگان تبلیغی در طول سال به 10 استان کشور که جزء مناطق مشترک قرار دارند اعزام می شوند و وظیفه تبلیغ دین را برعهده دارند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های تبلیغی این دفتر در سال های اخیر تصریح کرد: حجم اعزام ها در این سال ها از 5 هزار مبلغ در طول سال به 12 هزار نفر  رسیده است.

وی اضافه کرد: از دیگر کارهای انجام شده، تهیه توشه تبلیغی ویژه مبلغان است بطوریکه برای بانوان متناسب با فضای تبلیغی آنها و برای برادارن نیز به همین صورت محصولات تبلیغی آماده شده و در اختیار آن ها قرار گرفته که از ظرفیت نخبگان تبلیغی نیز برای تهیه محتواهای تبلیغی استفاده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: 10تا 15 هزار نسخه کاغذی و بیش از 15 هزار نسخه الکترونیکی از کتاب ره توشه تبلیغی تهیه شده و مبلغان از آن استفاده کرده اند.

وی تأکید کرد: حمایت از گروه های تبلیغی یکی دیگر از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که به همین منظور نیز بیش از 400 گروه تبلیغی از سوی دفتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز کرد: بیش از 200 گروه تبلیغی که توانایی فعالیت در فضای مجازی را داشته اند نیز از سوی این دفتر مورد حمایت قرار گرفته اند و پشتیبانی از آنها در طول سال صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار کرد: با اعزام بیش از 70 نفر مبلغ مسلط به تفسیر قرآن به سراسر کشور در ایام تبلیغی، تلاش می کنیم تا در کنار تبلیغ رسمی، کرسی تفسیر قرآن نیز راه اندازی شود تا فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب ها است تا این مبلغان با تبلیغ خود بتوانند کمی از آلام افراد آسیب دیده را کمتر کنند./872/پ202/ب1

ارسال نظرات