۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۶۲۵۱۴
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی:

هماهنگی ارکان مساجد سبب رونق فعالیت‌های فرهنگی می‌شود

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه ائمه جماعات، هیأت امنا، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری چهار رکن مساجد هستند، گفت: هماهنگی ارکان اربعه مساجد سبب رونق فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.
روز جهانی مساجد

حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به‌ ضرورت احیای کارکردهای چندگانه مساجد، اظهار کرد: مسجد انقلابی در تحولات صد سال اخیر و به‌ویژه در دوران انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است.

وی با اشاره به افزایش کارکرد مساجد در سیر انقلاب اسلام، افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران در کارکرد اجتماعی مسجد تغییری به وجود آمد؛ به این معنا که مساجد مهم‌ترین پایگاه مردمی برای اداره امور خود مردم شدند؛ به‌گونه‌ای که کمیته‌های انقلاب، بحث‌های رسیدگی به مردم و پشتیبانی از تظاهرات با هماهنگی هیأت امنا و نظارت روحانیان اداره شد.

حجت‌الاسلام افشین فر در ادامه با بیان اینکه ائمه جماعات، هیأت امنا، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری چهار رکن مساجد هستند، گفت: هماهنگی ارکان اربعه مساجد سبب رونق فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در مساجد استان برای احیای این کارکرد، افزود: تاکنون برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و طرح‌های مختلف در مساجد استان برگزار شده که این طرح‌ها به فعالیت‌های فرهنگی مساجد رونق داده است.

حجت‌الاسلام افشین فر خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف برای رونق هر چه بیشتر برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم؛ اما مهم‌ترین بخش فعالیت‌های مسجد پای کار بودن هیئت امنا و جذب کمک‌های مردمی است.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی وقت و زمان مخصوصی ندارد و به‌عنوان یک رسالت باید تلقی شود اگر این‌چنین شد، نه روز و شب می‌شناسد و نه ساعت؛ به‌گونه‌ای که فرد در انجام تکالیف و وظایف، حد اعلی راهم کم می‌داند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه مناسبت‌های ملی و مذهبی یک فرصت برای رونق برنامه‌های فرهنگی مسجد است، گفت: برگزاری جشن‌ها و تعظیم شعائر مذهبی سبب رونق برنامه‌های فرهنگی مسجد شده و زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به این مکان‌های مقدس را فراهم می‌کند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات