۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۵۹۹۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی:

رسانه‌ها جهت حمایت از کالای ایرانی کمیته‌ عملیاتی تشکیل دهند

معاون جامعه مدرسین کار رسانه‌ها در تبلیغ استفاده مردم از کالای ایرانی را بسیار مشکل توصیف کرد و خواستار تشکیل کمیته ای عملیاتی در این زمینه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، کار رسانه‌ای در تبلیغ کالای ایرانی را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: این کار و توجیه مردم برای خرید کالای ایرانی زمان‌بر است؛ بنابراین رسانه‌ها حق هیچ گونه اشتباهی ندارند بویژه اینکه اگر در این مسیر خلاف واقع بگویند اعتماد مردم به تمامی کالاهای ایرانی را سلب خواهند کرد.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر رسانه‌ها می‌خواهند فرمایش رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی را در حد یک شعار باقی نگذارند باید کمیته‌ای عملیاتی تشکیل دهند تا با تدوین سیاست‌های لازم به صورت یکپارچه و با تمام توان در این مسیر بدون انجام هیچ گونه اشتباهی گام بردارند.

وی سیاست‌های رسانه ملی در حمایت از کالای ایرانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تلویزیون با روشی سر در گم عمل می‌کند؛ در گوشه‌ای حمایت از کالای ایرانی را درج کرده و در تبلیغات خود از برندهای خارجی نام می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی ادامه داد: هر چند برخی توجیه می‌کنند که کالایی که با فلان برند خارجی در تلویزیون تبلیغ می‌شود توسط کارگران ایرانی در کشور مونتاژ می‌شود و حتی برخی از قطعات آن در داخل تولید می‌شود اما به دست آوردن درآمد و اشتغال کارگران ایرانی لایق آن است که نام ایرانی بر کالا گذاشته شود.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر تمام یک کالا در داخل کشور تولید شود اما تبلیغ آن در رسانه ملی با نام خارجی معضلات اقتصادی و فرهنگی بسیاری را به دنبال خواهد داشت؛ شرکت‌های داخلی در تبلیغ کالای خود که به صورت مونتاژ در کشور تولید می‌شود باید تأکید کنند که چه قطعاتی از آن در داخل تولید می‌شود.

وی از صدا و سیما خواست که کالاهای ایرانی بی‌کیفیت را تبلیغ نکنند؛ زیرا اگر مردم با توجه به این تبلیغات کالای بی‌کیفیتی را تهیه کنند و دچار هزینه اضافه شوند هم به رسانه ملی و هم به کالای ایرانی بی‌اعتماد خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی از رسانه‌ها خواست تا با تقسیم تبلیغات کالای ایرانی به دو بخش فعالیت خود را باثمرتر کنند و ابراز داشت: ابتدا باید کالاهای ایرانی با کیفیت را محور کار قرار دهند و به مردم ثابت کنند که استحکام کالای ایرانی کمتر از کالای خارجی نیست، در مرحله دوم تولید کنندگان باید قیمت این کالاها را کاهش دهند تا کشور از روند فعلی خارج شود./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات