تحقق شعار سال به برگزاری همایش و سخنرانی خلاصه نشود

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 97 که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «حمایت از تولیدات ایرانی» نامگذاری شد، گفت: در حال حاضر کالاها و اقلام تولید شده داخلی بسیاری در انبارها وجود دارد که باید به فروش برسد؛ بنابراین مشکل امروز ما مساله تولید نیست بلکه یافتن بازار داخلی و خارجی مناسب برای فروش کالای تولید شده داخلی است.
وی افزود: ادامه فعالیت کارخانهها، کارگاهها و واحدهای تولیدی در گرو رغبت یافتن شهروندان ایرانی به مصرف کالاهای تولید شده داخلی است؛ بنابراین حمایت و مصرف کالای ایرانی ضامن اشتغال زایی و رفع رکود اقتصادی کشور خواهد بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز به اقدامات چند جانبه از سوی مسؤولان، مردم و تولیدکنندگان دارد، ابراز کرد: در عرصه تولید، کیفی سازی و توزیع محصول با دوام و ارزان قیمت بسیار حائز اهمیت است از این رو تولیدکنندگان باید سعی کنند به سوی برند سازی حرکت کرده و پاسخگوی کالای تولید شده خود باشند تا در صورت بی کیفیت بودن بتوانند نقص آن را جبران کرده و اعتماد مصرف کننده را جلب کنند؛ بنابراین در حوزه تولید ما نیاز به یک تغییر و تحولی اساسی داریم.
میرزایی با اشاره به اینکه بخشی از مخاطب شعار سال 97 آحاد ملت هستند، اظهار داشت: تحقق شعار سال نیاز به فرهنگ سازی دارد و این مساله از طریق رسانه ملی و رسانههای جمعی محقق میشود، رسانهها میتوانند با تبیین این مهم که با خرید هر کالای خارجی چه تعداد شغل در ایران نابود میشود مردم را به خرید و مصرف کالای داخلی تشویق و ترغیب کنند.
وی ادامه داد: دیگر نقش رسانهها ایجاد بازار رقابت بین تولید کنندگان است، این مهم با بازگو کردن فرآیند تولید کالای با کیفیت و پرهیز از مباحث و تبلیغات کلیشهای محقق میشود، رسانهها باید سعی کنند اطمینان مردم را به مصرف کالای داخلی جلب و آنان را به استفاده از محصولات ملی مجاب کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص وظیفه مسؤولان برای تحقق شعار سال، عنوان کرد: دولت باید ادارات دولتی را ملزم به استفاده از کالاهای ایرانی کند همچنین مسؤولان باید در مناقصات اولویت را به خرید کالاهای ایرانی اختصاص دهند.
میرزایی ادامه داد: اگر ما شعار سال را با برگزاری چند سمینار و دادن چند نظریه در قالب مفاهیم ببریم و آن را پیچیده کنیم به طور قطع در تحقق شعار سال 97 همانند سالهای گذشته به آن نقطه مطلوبی که مد نظر رهبری است ناکام خواهیم ماند.
وی تولید کالاهای با کیفیت و ارزان قیمت را مهمترین عامل جذب مشتری دانست و خاطرنشان کرد: مشتریان داخلی و خارجی خواهان کالای با کیفیت هستند با تولید کالای خوب و ارزان قیمت ما میتوانیم با بازارهای خارجی رقابت کنیم./813/ت۳۰۲/ق