۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۵۵۸۶۰۱
سرمقاله؛

آینده از آن ماست

خشونت‌های موردی یا جنبش‌های ضداخلاقی در سطحی بازنمایی می‌شود که ممکن است بتواند نخبگان و فعالان اندیشه مند را دچار اشتباه محاسباتی کرده، آن‌ها را به انزوا رانده و بدنه سرنوشت ساز مذکور را از تکاپو خارج سازد.این هشداری است برای همه آنها که به ثبات و آینده جمهوری اسلامی می‌اندیشند.
حدیث/ تدبیر و آینده نگری

به گزارش خبرگزاری رسا، انتخابات 96 تا آنجایی که بر محور اقتصاد می‌چرخید، روند آرا و نظرسنجی‌ها به گونه‌ای بود و وقتی که عملیات روانی گسترده برای انتقال فضا از مشکلات اقتصادی به فرهنگ و اجتماع، موفق شد، رویه دگرگون شد. در یک مقیاس بزرگتر در سه ماهه اخیر نیز شاهد این ابتکارعمل برای به حاشیه رفتن دغدغه‌های حاد معیشتی مردم و پررنگ شدن گفتارها، جریان‌ها و حوادث مرتبط با حوزه فرهنگ و اجتماع هستیم.

این فضاسازی بعضاً با چنین تحلیلی همراه است که دشمن در حال فعال کردن همه شکاف‌های غیرسیاسی در کشور، با هدف تحرک بخشیدن به مناقشات سیاسی است؛ فارغ از درستی یا نادرستی این فرضیه، این را می‌توان با قطعیت گفت که تجربه آنچه در انتخابات بهار امسال مشاهده شد، در مقیاس ملی و فراملی به کار گرفته شده و طراحان آن احتمالاً بر این باورند که با استفاده از همین مکانیزم می‌توانند به نظام اسلامی خدشه وارد کنند.

در این میان، خشونت‌های موردی یا جنبش‌های ضداخلاقی در سطحی بازنمایی می‌شود که ممکن است بتواند نخبگان و فعالان اندیشه مند را دچار اشتباه محاسباتی کرده، آن‌ها را به انزوا رانده و بدنه سرنوشت ساز مذکور را از تکاپو خارج سازد.

این نقیصه حتماً نگران کننده و بزرگتر از هیاهوهای ریز و درشت در گوشه و کناراست، چرا که نظام تصمیم سازی را مختل کرده و عملاً به چارچوب تصمیم گیری مطلوب ضربه می زند. این هشداری است برای همه آنها که به ثبات و آینده جمهوری اسلامی می‌اندیشند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات