۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۵۷۴۵۶
با تقدیر از افراد برگزیده؛

دومین همایش بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی برگزار می شود

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه خواهران از برگزاری دومین همایش بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی در یزد با تقدیر از افراد برگزیده خبرداد.
علی طائی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری دومین همایش بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی پیش از ظهر امروز در سالن نشست های مرکز مدیریت حوزه های خواهران قم برگزار شد.

علی طائی زاده رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران در این نشست با اشاره به گسترش سطح فعالیت های مجازی حوزه های خواهران اظهار داشت: مرکز فناوری اطلاعات یکی از فعالیت های خود را در سطح کشور توانمندسازی طلاب و اساتید در زمینه بهره گیری از فضای مجازی به صورت مؤثر می داند.

وی افزود: این توانمند سازی بخش های مختلفی داشته که از مهمترین آنها ابزار شناسی و تسلط بر مفاهیم است، یعنی طلاب و اساتید بتوانند با ادبیات و مهارت هایی در زمینه فضای مجازی آشنا شوند و در این عرصه کارگاه هایی نیز برگزار کرده ایم که البته بیشتر به صورت محلی با عناوینی مثل «سفیر کوثر نت» بوده است.

طائی زاده با بیان این که علاوه بر بستر عمومی فضای مجازی در فضای بومی بستر امنی برای طلاب و اساتید طراحی شده است، ابراز داشت: این دو مورد، شبکه کوثر نت و کوثر بلاگ است که در شبکه نخست بیش از سه هزار طلبه کارهای خود را در حوزه های علمیه پیگیری می کنند و در سطح ملی چندین بار به عنوان شبکه برتر در نهادهای آموزشی انتخاب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما سالیانه یک همایش در قم برگزار می کنیم که شهریور ماه برگزار شد و همایش آینده قرار است با عنوان «سبک زندگی دینی و روایت گری زن مسلمان در فضای مجازی» در استان یزد برگزار شود که هدف اصلی آن طرح ایده ها و بسترهایی است که به یک زن مسلمان در نقش های مختلفی که دارد، کمک کند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: همایش روز 17 اسفندماه، همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)  برگزار می شود و افراد در عرصه های وبلاگ نویسی، کوتاه نوشت، کوثر نت و کانال یاگروه هایی با حداقل 500 نفر در تلگرام و اینستاگرام که البته مطالب نباید کپی یا رایج در شبکه های دیگر باشد، شرکت کردند و شاخصه اصلی ما تولید محتوای بومی بود.

وی دلیل برگزاری همایش در یزد را حمایت مرکز فناوری اطلاعات از فعالیت های استانی دانست و تأکید کرد: هر استان متناسب با فعالیت هایی که در طول سال در عرصه های مختلف در فضای مجازی داشته اند، پیشنهاد میزبانی همایش ها را متناسب با ظرفیت های خود اعلام می کنند به همین جهت این همایش امسال در استان یزد برگزار می شود.

طائی زاده ادامه داد: برای برگزاری این همایش کارگاه های آموزشی زیادی برگزار کردیم تا موضوعی که مد نظر داشتیم بیشتر روشن شود و طلاب و اساتید بهتر بتوانند در این عرصه شرکت کنند و از این رو کیفیت آثار و نگاه هایی که الان در این همایش وجود دارد، نسبت به همایش اول رشد چشم گیری داشته است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات