۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۵۷۳۸۰
امام جمعه چالوس:

شبکه فساد و تبعیض در سایه ناکارآمدی مسؤولان ایجاد شده است

امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه اصول مهم و محوری به مرور زمان در کشورمان کمرنگ شده است، گفت: در سایه عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان شاهد گسترش فساد و تبعیض در کشور هستیم.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس امروز در دیدار مسؤولان این شهرستان، زدودن فقر از چهره جامعه با از بین بردن فساد و تبعیض را یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این که متأسفانه این اصول مهم و محوری به مرور زمان در کشورمان کمرنگ شده است، افزود: در سایه عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان شاهد گسترش فساد و تبعیض در کشور هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام خمینی(ره) همواره بر رسیدگی به اقشار محروم و مستضعف جامعه تأکید داشتند، بیان داشت: امروز نیز مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های عمومی و خصوصی خود بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان به دغدغه ها و مطالبات مردم تأکید دارند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان با وجود همه تأکیدات گوششان بدهکار این مسائل نیست، خاطرنشان کرد: مسؤولان به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از مسؤولیتی که دارند باید به فکر دغدغه های عمومی مردم باشند.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که مردم کشورمان از رانت خواری، فساد و تبعیض گلایه دارند و این وظیفه مسؤولان است که به گسترش این گونه مسائل در کشورمان پایان دهند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران انقلاب کردند تا این معضلات و مشکلات در جامعه برچیده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها با رانت و لابی های سیاسی در کشور به منابع و منافع اقتصادی بسیاری دست پیدا کردند، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی باید با قاطعیت و جدیت هر چه بیشتر نسبت به این گونه مسائل در کشور ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که برقراری عدالت لازمه حکومت دینی است، افزود: فاصله گرفتن از عدالت و وجود فاصله های طبقاتی در کشور، به آرمان ها و ارزش های این انقلاب آسیب جدی وارد می کند.

امام جمعه چالوس در ادامه سخنان خود به موضوع اشرافی گری مسؤولان اشاره کرد و با بیان این که وجود تفکر اشرافی گری در برخی مسؤولان کشورمان با اصول انقلاب اسلامی به هیچ عنوان سازگاری ندارد، تصریح کرد: مسؤولی که دارای چنین تفکری است هیچ گاه مشکلات و درد مردم را درک نخواهد کرد.

وی با بیان این که برخی ها در این کشور خود را جدای از مردم می دانند و با ویژه خواهی بسترهای تبعیض و فساد در جامعه را فراهم می کنند، تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه جزء شعارهای محوری آن بوده باید با این گونه مفاسد به شدت برخورد شود.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که مسؤولان باید شعارهای محوری انقلاب که شامل عدالت جویی، رفع ظلم، تبعیض و فقر از چهره محرومان و مستضعفان بوده است را جزء اولویت های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: نباید با دل بستن به برخی وعده های نسیه آینده کشور را به خطر بیاندازیم.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی  در بخش های زیادی از اهداف و آمارن های انقلاب اسلامی نظیر استقلال سیاسی، قطع دست بیگانگان در تصمیم گیری در سرنوشت کشور، حضور و حق مردم در تعیین سرنوشت، استقلال دفاعی و نظامی موفق بوده است، بیان داشت: علیرغم همه پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اما همچنان سه بیماری مزمن فقر، فساد و تبعیض دامن گیرجامعه است.

حجت الاسلام راشدی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز مهم ترین شعار انقلاب یعنی عدالتخواهی با خطر جدی مواجه است، افزود: پیشرفت بدون عدالت در کشور پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به این که مردم از وضعیت موجود اقتصادی یعنی بی عدالتی، تبعیض و فساد در مسائل مالی و اقتصادی رنج می برند، بیان داشت: اگر مسؤولان به هشدارهای رهبری در خصوص برقراری عدالت و رفع تبعیض و همچنین عمل به فرمان هشت ماده ای ایشان در مبارزه با فساد اقتصادی عمل می کردند امروز شاهد نارضایتی ایشان از عدم تحقق عدالت در جامعه نبودیم.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که متأسفانه در برخورد با مفاسد اقتصادی عزم جدی وجود ندارد و این معضل مهم همچنان در کشورمان وجود دارد، گفت: امروز مسؤولان به جای شعار دادن و شانه خالی کردن از وظایف اصلی خود برای جبران عقب ماندگی های اقتصادی و زدودن فقر از چهره کشور سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات