۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۶۸۴۴
با برگزاری مراسمی؛

پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار تجلیل شدند

پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) طی مراسمی و با حضور رییس این مرکز مورد تجلیل قرار گرفتند.
تجلیل از پژوهشگران مرکز فقهی ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز در سالن امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام طبسی معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت فقه در نزد شیعه عنوان کرد: فقه شیعه غنی ترین فقه جهان است و  قرآن و عترت زیربنای این فقه است.

وی افزود: تکفل معرفی فقه شیعه به جهان برعهده حوزه علمیه و روحانیت است و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در راستای این موضوع فعالیت های فراوانی را انجام داده است.

در ادامه آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: فقه کلید بصیرت است و اگر کسی بخواهد حتی در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بصیرت پیدا کند باید از طرق فقه به این بصیرت برسد.

وی افزود: هنوز پژوهش های فراوانی نیاز است تا حقیقت فقه ما استخراج شده و دنیا را متحول کند و ما مدعی هستیم که فقه شیعه قدرت دارد که در همه ابعاد، اندیشه و طرح جدید ارائه کند که لازمه این کار انجام پژوهش های فراوان است.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تجلیل به عمل آمد.

حجج اسلام محسن پیرهادی و مهدی همتیان به عنوان پژوهشگران اول و دوم این مرکز مورد تقدیر قرار گرفتند و همچنین حجج اسلام فضل الله غلامعلی تبار و مهدی اعلایی پژوهشگر شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین از حجج اسلام جعفر بستان نجفی و محمدجعفر واعظی نیز تجلیل به عمل آمد./872/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات