۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۶۴۳۴
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

اتصال حقیقی به اهل بیت وجود انسان را از آلودگی ها پاک می کند

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: کسی که به عهدش با اهل بیت(ع) وفا کند، زندگی اش پُر از برکت می شود؛ وقتی ما به وجود کُرِ اهل بیت(ع) متصل می شویم، وجودمان از آلودگی ها پاک می شود وگرنه ایشان هیچ نیازی به ما ندارند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد مصری واقع در خیابان صاحب الزمان(عج) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) حقیقتاٌ صدیقه بوده اند.

وی در ابتدا افزود: یکی از اسماء حضرت زهرا(س) که از جانب خداوند برای ایشان تعیین شده است، صدیقه است؛ صداقت در نیت، صداقت در گفتار، صداقت در اعمال و صداقت در عهد انواع صداقت است که حضرت زهرا(س) در همه آن ها در اوج اعلا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار کرد: اگر کسی یکی از رفتارها و صفات اهل بیت(ع) را در وجودش نهادینه کند، به اهل بیت(ع) متصل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مسلمان همچون گُل است، ابراز کرد: داشتن صداقت در اعمال بسیار سخت است، ادعا داشتن ها زیاد است ولی تنها مسلمان واقعی است که در برخورد با دیگران از رفتار و گفتارش مواظبت می کند؛ شخصی نزد پیامبر(ص) آمد و عرضه داشت زنی است اهل نماز و روزه ولی از زخم زبان هایش کسی در امان نیست، پیامبر(ص) فرمودند، این زن اهل آتش است.

خطیب توانا خاطرنشان کرد: باید متذکر شوم در اعمالمان از معیارهای یک مسلمان واقعی فاصله داریم؛ برخی از کشورهای اروپایی قوانین اسلام را بهتر از کشورهای اسلامی اجرا می کنند؛ امیرمومنان(ع) می فرمایند، مبادا در عمل به قرآن دیگران از شما جلو بیفتند.

وی تشریح کرد: شاخص مسلمانی در مراعات حقوق دیگران است و حقوق دیگران مصادیق اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی دارد؛ کسانی که خمس نمی دهند حق امام زمان(عج) و سادات را دزدیده اند؛ امام معصوم(ع) می فرمایند کسی که اجناس درجه یک و درجه دو را مخلوط می کند و به عنوان درجه یک می فروشد، از خریداران سرقت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: به ازای هر گونه ارتباط با دیگران، حقوقی در ارتباط با آن ها بر ذمه ما واجب می شود؛ مردم آزاری کردن حتی اگر برای عروسی باشد مایه نفرین و عذاب است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ظاهر مؤمن همچون باطنش گُل است، گفت: ظاهر مرتب داشتن در منزل و در برخورد با دیگران در بیرون از خانه، از حقوق مردم و اهالی خانه است؛ پیامبر(ص) همواره بهترین عطرها را استفاده می کردند و لباسشان را در آب می جوشاندند تا به صورت کامل تمیز شود.

خطیب توانا ادامه داد: ممکن است سختی هایی متوجه انسان شود تا حقوق دیگران را مراعات کند؛ امیرمومنان(ع) می فرمایند، مسلمان کسی است که دیگران از دست او در راحتی هستند هرچند خودش در مشقت باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصحاب امیرمومنان(ع) به نام زید ابن سوهان به ریاضت مشغول شده بود که جناب سلمان از چنین مسأله ای با خبر شد و نزد او رفت و گفت، اگر تو می خواهی ریاضت بکشی، چرا خانواده ات باید در عذاب باشند، سپس فرمود پیامبر(ص) زاهدترین مردم در دنیا بود ولی بیش تر از همه به خانواده اش می رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تبیین کرد: ما به عنوان شیعه با اهل بیت(ع) عهد بسته ایم و نزدیک هزار روایت این سخن بنده را تایید می کند؛ عهد شیعه با اهل بیت(ع) این است که جان، والدین، همسر، فرزندان و سرمایه اش را در مسیر کسب رضایت اهل بیت(ع) خرج کند.

استاد حوزه علمیه در پایان اضافه کرد: کسی که به عهدش با اهل بیت(ع) وفا کند، زندگی اش پُر از برکت می شود؛ وقتی ما به وجود کُرِ اهل بیت(ع) متصل می شویم، وجودمان از آلودگی ها پاک می شود وگرنه ایشان هیچ نیازی به ثروت ما ندارند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات