۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۱۱۱

همایش روایتگری جبهه مقاومت در قم برگزار شد

همایش دوروزه روایتگری جبهه مقاومت با حضور حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در قم آغاز به کار کرد.
جبهه مقاومت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش روایتگری جبهه مقاومت صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی آموزشی عمار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این همایش دوروزه از صبح امروز با سخنرانی علی فیروزکوهی عضو هیأت علمی دانشکده پیامبراعظم(ص) آغاز به کار کرد.

همچنین حجت اسلام والمسلمین ماندگاری نیز در این جلسه به سخنرانی پرداخت و حجت الاسلام رضا آبیار دبیر مؤسسه روایت‌گری سیره شهدا به تذکرات لازم را در زمینه اعزام راهیان نور را یادآور شد.

لازم به ذکر است، از برنامه های عصر امروز این همایش سخنرانی دکتر سالم سعید الراجحی در زمینه تأثیر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در آفریقا و سخنرانی حجت الاسلام شیرازی در زمینه نقش ولایت فقیه در جبهه مقاومت است.

گفتنی است، از برنامه های فردای همایش روایتگری جبهه مقاومت سخنرانی حجج اسلام اسحاقیان، کیوانی، معصومیان در زمینه های بررسی فقهی حضور مدافعان در جبهه مقاومت، تبیین چرایی حضور جمهوری اسلامی در منطقه و جریان شناسی تکفیری(هویت و گفتمان خیزش جهادی) خواهد بود.

اختتامیه این همایش با سخنرانی سردار قاآنی در زمینه بررسی توان نظامی نیروهای درگیر در سوریه همراه خواهد بود؛ همچنین تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و گلباران قبور شهدا نیز از دیگر برنامه های اختتامیه همایش یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ایمان به ولایت را ویژگی بارز مجاهدان راه حق در کربلا، دفاع مقس و جبهه مقاومت دانست و عنوان کرد: اگر این ویژگی در مسؤولان نیز وجود داشته باشد دیگر در جامعه شاهد هیچ‌گونه بی عدالتی نخواهیم بود.

رییس مؤسسه روایت گری سیره شهدا علت ترس دشمن از نیروهای جبهه مقاومت را اینگونه توصیف کرد: امروزه دشمن از اسلام نابی که نیروهای جبهه مقاومت به ان ایمان دارند، واهمه دارد.

همچنین علی فیروزکوهی در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه اندیشمندان معتقد هستند که چهار ضلع دانش، جغرافیا، سیاست و قدرت می‌تواند حکومت را تشکیل دهد، اظهار کرد: تمام حکومت‌ها به دسته‌های ریزقدرت‌ها، قدرت منطقه‌ای و ابرقدرت‌ها تقسیم می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکده پیامبر اعظم(ص) دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه قلمرو گستری برای نیروهای جمهوری اسلامی درحال رخ دادن است و آمریکا و اسراعیل این موضوع را درک کرده‌اند، مطرح کرد: عزت امروزه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و عدم مذاکره با آمریکا است.

همچنین حجت الاسلام رضا آبیار نیز در این همایش با بیان اینکه مؤسسه روایت‌گری سیره شهدا فعال‌ترین موسسه مردم نهاد روایت‌گری است، اظهار داشت: تمام راویان موسسه روایت‌گری سیره شهدا در پنج سطح در سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ثبت نام شده‌اند.

وی از تربیت راویان نوین به عنوان دستاورد ویژه مؤسسه روایت‌گری سیره شهدا یاد کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی تخصصی ویژه راویان از دیگر فعالیت‌های موسسه روایت‌گری سیره شهدا بود که با استقبال مطلوب راویان همراه شد. 

دبیر مؤسسه روایت‌گری سیره شهدا افزود: ستاد راویان روحانی هر سال در منطقه خرم‌شهر یک دفتر داشت ولی با رایزنی‌هایی که انجام شد امسال توانستیم سه دفتر در خرم‌شهر راه اندازی کنیم./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات