۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۵۰۴۳
با حضور خانواده «شهید علی امینی»؛

یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد

یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور خانواده «شهید علی امینی» شهید شناسایی شده مدفون در دانشگاه آزاد اراک و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران در این شهر برگزار شد.
یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک امروز با حضور خانواده «شهید علی امینی»، شهید شناسایی شده مدفون در دانشگاه آزاد اراک و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران در در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با عنوان «دانشجوی آسمانی» با شعرخوانی «صابر خراسانی» شاعر حماسی کشور، اجرای «علیرضا دلبریان» طنزپرداز دفاع مقدس و مداحی مسعود پیرایش اجرایی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک  13 شهید گلگون کفن با نام های شهید علی محمدی هزاوه، شهید حشمت الله اعظمی، شهید عبدالرضا پوروهاب، شهید محمد ایزدپناه، شهید عبدالرحمان داد آفرین، شهید حسین زمانی، شهید محمد حسنی، شهید سعید قیاصی، محسن سرمدی، شهید محمد کاظم مشیدی، شهید احمد جمشیدی، شهید محمد رضا شیخ الاسلامی و همچنین شهید مدافع حرم شهید علیرضا بابایی را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

دو شهید گمنام و همچنین شهید علی امینی از شهدای مدفون در دانشگاه آزاد اراک هستند و افتخاری بزرگ برای این دانشگاه محسوب می شوند.

عباسعلی حیدری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در این یادواره ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و یاد و خاطره  حضرت امام خمینی (ره) شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم  و شهدایی که از صدر اسلام تا به امروز در مسیر ارزش های دینی و اسلامی ایثار و فداکاری کرده اند.

حیدری شهدای والامقام را نماد سربلندی و سند افتخار ملت ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: شهدا؛ نماد اقتدار و مظهر عزت انقلاب هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به رشادت های بی بدیل شهدای انقلاب اسلامی، گفت: امروز آسایش و امنیت حکم فرما در جامعه را مدیون فداکاری و از خودگذشتگی های شهدای والامقام و ایثارگران هستیم.

حیدری امنیت و آسایش کشور را نتیجه جانفشانی شهدا و صبر خانواده های آنان دانست و ابراز داشت: امروز مردم و مسؤولان افتخارات ایران اسلامی را مرهون از خود گذشتگی شهدا هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی خانواده های معظم شهدا را از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: خانواده های شهدا مظهر استقامت و پایداری در کشور هستند و این بزرگان از افتخارات عظیم جامعه اسلامی محسوب می شوند.

به گزارش رسا، شهید «علی امینی» فرزند «بمانعلی»، متولد اول فرودین سال 1351 استان اصفهان است که از خوراسگان با عضویت بسیجی از لشکر 14 امام حسین(ع) به جبهه‌های جنگ اعزام شد. این شهید بزرگوار در 19 تیرماه سال 1367 به عنوان شهید مفقود اعلام شد و در 5 آبان ماه 1384 پیکر مطهرش توسط کمیته تفحص جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جزیره فاو کشف شد.

پیکر مطهر این شهید 16 ساله پس از 17 سال از شهادتش در تاریخ16 بهمن ماه سال 1384 طی مراسمی با حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد اراک به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شده بود و حالا هویت او بعد از 26 سال از شهادتش و گذشت 9 سال از تدفینش شناسایی شد. پیکر مطهر و نورانی شهید "علی امینی"  از طریق DNA شناسایی شد.

شایان ذکر است، استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./842/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات