۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۵۳۳۷۷
استاد برجسته جامعه الزهرا:

پیوند میان دین و سیاست از برکات انقلاب اسلامی است

استاد برجسته جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی به مدت ۵۰۰ سال سعی شده بود که دین از سیاست و اداره جامعه جدا شود، گفت: پیوند میان دین و سیاست از برکات انقلاب اسلامی است.
امام خمینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شاه جعفری، استاد برجسته جامعه الزهرا(س) در آستان مقدس حضرت معصومه(س) هدف امام خمینی(ره) را از ایجاد انقلاب اسلامی احیای سیره حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: جهان بینی امام خمینی(ره) بر اساس کتاب خدا و سیره و سنت ائمه معصوم(ع) استوار بود.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی به مدت 500 سال میان دین و سیاست هیچ رابطه ای برقرار نبود و حکام منفعت طلب و همراه با استعمار به دنبال جدایی دین از سیاست بودند، افزود: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی میان دین و سیاست پیوند ایجاد کرد و به این واسطه برای اولین پس از 500 سال دین به متن زندگی مردم بازگشت و فقه دینی و نایبان عام امام زمان(عج) متولی اداره جامعه اسلامی بر محور دین شدند.

استاد برجسته جامعه الزهرا(س) با تأکید بر این مطلب که انقلاب اسلامی نشان دادن میان دیانت و سیاست فاصله ای وجود ندارد و دین اسلام به اندازه ای جامع و کامل است که می تواند عهده دار امر سیاست و اداره جامعه اسلامی شود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دادند که دین و به ویژه دین اسلام هر آنچه را که انسان برای اداره جوامع انسانی نیاز دارد در اختیار او قرار داده و با دین می توان جامعه را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار داد.

شاه جعفری با اشاره به سیره سیاسی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فقیهی آگاه، دین شناس و زمان شناس بود و به وسیله همین دین شناسی و زماشناسی  در عرصه های حساس به موقع و به هنگام تصمیم گیری کردند و انقلاب را در برابر توطئه های دشمنان حفظ کردند.

وی قاطعیت در تصمیم گیری را از دیگری ویژگی های امام خمینی(ره) عنوان کرد،  افزود: امام خمینی(ره) در امور مختلف با اهل نظر مشورت می کردند و پس از اینکه مشورت دیگران را مورد بررسی قرار داده، اقدام به تصمیم گیری کرده و در تصمیم گیری های خود قاطع بودند.

استاد برجسته جامعه الزهرا(س) یادآور شد: امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی در میان الگوهای غربی و شرقی، الگوی جدیدی برای اداره حکومت در دنیا ارائه دادند و به جهانیان نشان دادند که با اتکا به اسلام می توان در عرصه جهانی انقلابی را بر پا کرد که سیاست و دیانت آن مانند هم بوده و امام خمینی(ره) با این الگو برای همیشه به الگوی نظام های لبیرالی و کمونیستی خط بطلان کشید./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات