۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۵۳۳۴۷
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران:

آثار تربیتی امام راحل در نسل امروز مشهود است

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه دفاع جوانان ما از حرم اهل بیت(ع) از آثار تربیتی امام خمینی(ره) است، گفت: امام با مردم ساده و شفاف سخن می گفت؛ مردم هیچ گاه از ایشان دروغ نشنیدند و به امام اعتماد و گوش به فرمان ایشان تا پای جان بودند.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدتقی عبدوس، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران امروز 12 بهمن ماه؛ سالروز بازگشت امام راحل به میهن، در جمع زائران و مجاوران رضوی به محبوبیت امام خمینی(ره) در بین مردم اشاره و اظهار کرد: صداقت یکی از موز محبوبیت ایشان بود؛ امام با مردم ساده و شفاف سخن می گفتند مردم هیچ گاه از امام راحل دروغ نشنیدند، مسؤولان نیز توجه کنند که با دروغ‌پردازی در رایو و تلویزیون اعتماد مردم را از خود سلب می کنند.

رمز محبوبیت امام در بین مردم

وی افزود: امام می‌فرمود ساده‌زیست باشید و خود ساده زندگی کرد؛ هنگام مرگ هیچ چیز از خود باقی نگذاشت و آنچه در حساب ایشان بود خمس بود، امام خمینی(ره) مردمی بود خیلی ساده‌تر از مردم عادی زندگی می‌کرد، مردم چنین صداقتی را به چشم خود دیدند که امام را باور کرده بودند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه امام راحل غرور نداشت و این نکته بسیار مهمی است برای رهبر یک جامعه، خاطرنشان کرد: خدا امام را امام را بزرگ کرد چنان که پس از سی و اندی سال وقتی به ایران بازگشت، در سراسر کشور عکس و شعارهای امام بود؛ همه امام خمینی(ره) را به عنوان رهبری قبول داشتند با این حال ایشان خود را خدمتگزار مردم می دانست نه رهبر مردم.

وی تصریح کرد: امام همه کارها و پیروزی ها را کار خدا می دانست به عنوان مثال وقتی خرمشهر آزاد شد گفت «خدا خرمشهر را آزاد کرد» نفرمود من خرمشهر را آزاد کردم.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران خاطرنشان کرد: امام راحل اهل خرافات نبود و دوست نداشت مردم هم خرافاتی از این رو سعیدر آگاه ساختن مردم داشت انصافا مردم هم تحت تربیت ایشان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: زمانی انگلیس با چهار تانک و جمعی از افراد شرور به خیابان‌های تهران ریختند و دولت مصدق را ساقط کردند اما امام مردم را طوری تربیت کرد که تمام کشورهای مخالف اسلام نتوانستند به آرزوی دیرینه خود یعنی نابودی اسلام دست پیدا کنند.

آثار تربیتی امام در نسل امروز

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: امام مردم را به گونه ای تربیت کردند که آثار آن هنوز مشهود است؛ امروز جوانان ما وقتی دیدند دشمن به حرم مطهر حضرت زینب(س) حمله کرده است برای دفاع اقدام کردند و دشمن باز هم آرزو به دل ماند.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران عنوان کرد: یکی از ابزارهای دشمن ایجاد شایعه است قبل از انقلاب شایعه شده بود که عکس امام در ماه است و مردم جاهل هم با نگاهی به ماه آن را تأیید می کردند و امروز اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها اعتراف کرده‌اند که این شایعه از جانب آنها برای سست کردن اعتقادات مردم بوده است.

حجت الاسلام عبدوس متذکر شد: امروز فضاهای مجازی حکم همان تانک‌های آن روز دشمن را دارد که برای ضربه زدن به  اسلام و نظام تلاش می کنند، آنچه در این فضاها منتشر می‌شود وحی مُنزل نیست مبادا جاهلانه با نشر هر مطلبی عامل بیگانه باشیم که درحال دامن زدن به شایعات هستیم./934/پ202/ب1

ارسال نظرات