۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۲۹۹۱
استاد حوزه:

خانه داری با فضیلت ترین عمل در نزد حضرت زهرا است

استاد برجسته جامعه الزهرا(س) از خانه داری به عنوان با فضیلت ترین عمل در نزد حضرت زهرا(س) نام برد و گفت: بانوان وقت خود را به امور خانه داری و تربیت فرزند اختصاص دهند.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریاباری، استاد برجسته جامعه الزهرا(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی را باید به استناد روزهای زندگانی حضرت زهرا(س) و آخرین روز عمر ایشان آموخت، گفت: حضرت زهرا(س) در آخرین روز زندگانی خود به برکت لطف و اراده خداوند از بستر بیماری برخاسته و مشغول امور خانه شدند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) برای اینکه فضیلت و اهمیت کار خانه داری را بانوان مسلمان در نسل های مختلف گوشزد کنند با وجود پهلوی شکسته در آخرین لحظات عمر، خانه خود را نظافت کرده، به شست شوی ظروف و لباس ها پرداخته و فرزندان خود را استحمام کرده و برای ایشان غذای خانگی آماده کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به محبوبیت زیاد امام علی(ع) در نزد حضرت زهرا(س) به عنوان همسر و امام تصریح کرد: امام علی(ع) به  قدری در نزد حضرت زهرا(س) محبوب بودند که حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات عمر برای اینکه امام علی(ع) شبانه مجبور به غسل بدن ایشان و شستن زخم ها و مرهم های روی پهلوی ایشان نشوند با وجود درد وحشتناک شست و شو که بنابر نقل فضه از درد استحمام زخم و برداشتن مرهم های روی زخم حضرت لب ها را به دندان فشار می دادند و صورت ایشان از شدت درد کبود شده بود به کمک فضه و اسماء زخم های خود را شست و شو دادند تا امام علی(ع) شاهد این زخم ها نباشند.

دریاباری تصریح کرد: پس از این که حضرت زهرا(س) استحمام کردند برای فرزندان خود غذا آماده کردند و لباس های نو و تمیز بر تن آنها کردند تا مبادا در فرصتی که امام علی(ع) مشغول کفن و دفن و برگزاری مراسم عزادای ایشان هستند فرزندانشان دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز این سیره و سبک زندگی رو به فراموشی است و بانوان برای خانه داری، تربیت فرزند و پخت و پز ارزشی قائل نیستند، گفت: خانه داری باید در نزد یک بانوی مسلمان پیرو سیره فاطمی با فضیلت ترین کارها باشد همانطور که در نزد حضرت زهرا(س) به این شکل بود.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایتی در فضیلت خانه داری و حضور زن در خانه به نقل از حضرت زهرا(س) گفت: روزی پیامبر اکرم (ص) از یاران خود پرسید در کدام لحظه زن به خدا نزدیکتر است که جمعیّت پاسخ مناسبی ندادند تا اینکه حضرت زهرا (س) پرسش پدر را متوجه شدند و چنین پاسخ دادند«نزدیکترین حالت زن به پروردگارش این است که زن در خانه خود بماند ( و به امور زندگی و تربیت فرزندان خویش بپردازد)» از این پاسخ فاطمه(س) پیامبر اکرم (ص) خوشحال شد و به عنوان تأیید سخنان او فرمودند: «براستی فاطمه پاره تن من است».

وی یادآور شد: بانوان امروز به جای التقاط با مردان نامحرم و کار در بیرون از منزل به جز در شرایط اضطرار بهتر است در خانه مانده و وقت خود را به امور خانه داری و تربیت فرزند اختصاص دهند زیرا با فضلت کارها در سیره بانوان فاطمی خانه داری است./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات