۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۵۲۷۸۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

رسانه‌ها معرف دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند

عسکری با تأکید بر ضرورت معرفی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: باید به ضعف‌های موجود در حوزه معرفی و تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب در رسانه‌ها پرداخته شود تا مانع از تأثیر شبهات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شویم.
دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسکری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد و کمیته‌های دهه فجر استان اصفهان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت الهی برای کردم و کشور است و شکر آن خدمت به مردم است، گفت: احیای اسلام ناب، دفاع از مظلوم، مبارزه با استبداد و استکبار از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در ایام دهه فجر وظیفه همه دلسوزان انقلاب اسلامی تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باعث شادی و نشاط دوستان و دلسردی و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

خفقان و فساد موجب نارضایتی  مردم از رژیم شاهنشاهی شده بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به ایجاد خفقان و فساد و فحشا و فقر حاکم بر کشور در دوران طاغوت، تصریح کرد: این مسائل باعث شد مردم ولایتمدار و دوستداران دین اسلام به میدان بیایند و حکومت شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ بفرستند، متأسفانه آن ظلمت‌ها و استبدادها و تاریکی‌ها را برای نسل جوان تبیین نکرده‌ایم و از معرفی و تشریح چرایی انقلاب اسلامی غفلت کرده‌ایم.

عسکری به بزک کردن سردمداران حکومت‌های استکباری از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: واقعیت‌های قبل از انقلاب باید به درستی بازگو شود. جدای از ظلمت‌هایی که موجود بود وابستگی تمام عیار به غرب یکی دیگر از علل شکل گیری انقلاب اسلامی است، در پیش از انقلاب اسلامی با سرعت به سمت پذیرش فرهنگ غرب توسط حکومت سرسپرده و وابسته پهلوی می‌رفتیم.

وی فساد و دین ستیزی را از علل نارضایتی مردم از رژیم شاهنشاهی برشمرد و اظهار کرد: قانون کاپیتولاسیون یکی از مسائلی است که رژیم طاغوت پیگیر آن بود تا آمریکایی‌ها از مصونیت برخوردار باشند، بسیاری از زشتی‌های آن دوران قابل بازگویی هم نیست، تلاش می‌کردند تا حقوق مردم را از بین ببرند و نسل جوان را به سمت فساد و تباهی ببرند.

خفقان در دوران طاغوت در بالاترین حد ممکن بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی اختناق در حد نهایی بود، خاطرنشان کرد: در رژیم شاهنشاهی یک طبقه خاصی مرفه بودند و دیگران همه در فقر زندگی می‌کردند، خبری از بهداشت و امکانات در روستاهای کشور نبود و امکانات همه حداقلی بودند.

عسکری با اشاره به عقب ماندگی کشور در عرصه‌های مختلف در زمان پیش از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در دوران طاغوت یک کشور مصرف کننده صرف بودیم. سیستم‌های فرهنگی و مبلغین ما به خوبی نتوانستند دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند و باید همه در راستای معرفی این دستاوردها قدم برداریم.

وی استقلال را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تمامیت ارضی کشور ما و عزت و کرامت ایران و ایرانی به پاس نعمت انقلاب اسلامی محفوظ مانده است، دشمنان مدعی حقوق بشر هستند اما یمن را بمباران می‌کنند، دم از هرچیزی که می‌زنند خلاف آن عمل می‌کنند و همواره در تلاش هستند تا قدرت دفاعی کشور ما را دچار مشکل کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به مشکلات موجود در کشور و رشد بیکاری در میان نسل جوان، خاطرنشان کرد: با همت مسؤولان ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد و نسل جوان باسواد و تحصیلکرده کشور که از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند در راستای رشد و تعالی انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارند.

رسانه‌های باید مطالبه‌گر اقدامات مسؤولان در معرفی انقلاب اسلامی باشند

عسکری بر لزوم مطالبه‌گری در رسانه‌ها پیرامون عملکرد مدیران دستگاه‌های مختلف در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید به ضعف‌های موجود در حوزه معرفی و تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب در رسانه‌ها پرداخته شود تا مانع از تأثیر شبهات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شویم.

وی با بیان اینکه جوانان نباید با نسل انقلاب فاصله داشته باشند، افزود: دهه فجر فرصتی است برای پر کردن فاصله‌های نسل جوان با دوستان انقلاب و نسل انقلاب اسلامی. انقلاب اسلامی زمینه‌ساز فرصت حضور نسل جوان در جامعه و در عرصه‌های مختلف بوده است و بستر ساز نقش آفرینی نسل جوان در کشور بوده است.

بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی موجب دوستی جوانان با انقلاب خواهد شد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، دهه فجر را فرصتی ویژه برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها در این ایام وظایف سنگین و خطیری دارند، باید با بازگو کردن اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی میان نسل جوان و انقلاب دوستی و محبت ایجاد شود، رسانه‌ها باید مطالبات مردمی رابه خوبی منعکس کنند و حامی مردم در مطالبه‌گری حقوق خود از مردم باشند.

عسکری با تاکید بر لزوم نهادها و دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها برای هم افزایی در فضای مجازی، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی گسترده‌ای در ایام دهه فجر صورت گرفته است، تا هفدهم بهمن ماه به دلیل تقارن با ایام دهه فاطمیه، جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار نمی‌گردد.

وی ادامه داد: دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به کشور برنامه‌های مختلفی در اصفهان برگزار می‌شود که برگزاری مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام نیلی‌پور در گلستان شهدای اصفهان و سخنرانی سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن ماه، یکی از برنامه‌های دوازدهم بهمن ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی اصفهان است./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات