۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۵۲۲۶۰
نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد؛

وجود رابطه بین قدرت‌های علمی و اقتصادی کشورها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر وجود رابطه بین قدرت علمی با قدرت‌های سیاسی و اقتصادی کشورها گفت: با توجه به این رابطه باید متوجه بود که توسعه و پیشرفت دنیا در سایه علم محقق می‌شود از این رو نباید به این حیطه بی توجهی شود.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، امروز در نخستین همایش ملی گوسفند افشاری که در سالن الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با تاکید بر وجود رابطه بین قدرت علمی با قدرت‌های سیاسی و اقتصادی کشورها اظهار کرد: با توجه به این رابطه باید متوجه بود که توسعه و پیشرفت دنیا در سایه علم محقق می‌شود از این رو نباید به این حیطه بی توجهی شود.

وی اولویت‌بندی را از راه‌کارهای ارتقای موقعیت کشور در توسعه علم دانست و افزود: با توجه به در اختیار بودن منافع ناشی از جنبش نرم‌افزاری می‌توان از آن برای پیشرفت استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان از شمارش 650 هزار رأس گوسفند افشاری در استان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد گوسفند برای 26 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر تطبیق گوسفند افشاری با آب و هوای استان زنجان افزود: واردات بی حساب می‌تواند به این نوع‌آوری آسیب بزند.

وی اصلاح نژاد گوسفند افشاری را ارزشمند دانست و ادامه داد: این اقدام ارزشمند باید ارج نهاد شود، چرا که در راستای اهداف توسعه‌ای کشور انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: انجام تحقیقات در ابعاد مختلف در راستای ارتقای اقتدار کشور است.

آیت‌الله خاتمی فاصله گرفتن تحقیقات از نیازهای جامعه را از نقدهای وارد شده به دانشگاه‌ها اعلام کرد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این همایش انتزاعی و عدم ورود مستقیم به مشکلات را از معضلات برخی پژوهش‌های دانشگاهی عنوان کرد و گفت: هر چند نتیجه این پژوهش‌ها ممکن است ملموس نباشد ولی این به معنی غیرکاربردی بودن آن‌ها نیست، چرا که این تحقیقات در واقع زیربنای علوم کاربردی به شمار می‌رود.

سید محسن نجفیان با تاکید بر سابقه تحقیقات مربوط به گوسفند افشاری در دانشگاه زنجان افزود: این تحقیقات نتیجه داده است که نمونه‌ای از اقتصاد دانش‌بنیان است.

  وی از توزیع بیش از 7 هزار رأس گوسفند افشاری در دامداری‌ها خبر داد و افزود: با توجه و حمایت می‌توان طی 10 سال آینده نژادهای مستعد گوسفندی کشور را با استفاده از نتایج تحقیقات محققان دانشگاه زنجان اصلاح کرد.

 رئیس دانشگاه زنجان تولید انبوه نتیجه تحقیقات محققان این دانشگاه را نیازمند حمایت اعلام کرد و گفت: در صورت جلوگیری از واردات بی‌رویه می‌توان این تحقیقات را به نتیجه رساند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات