۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۰۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قایینی:

بانوان جامعه حضرت زینب را الگو قرار دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: بر اساس روایات صبر بر سه قسم صبر بر اطاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت تقسیم می شود و حضرت زینب(س) در هر سه قسمت صبر الگو و مظهر صبر است.
محمدی قایینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان پیش از ظهر امروز در درس خارج حوزه علمیه همدان درباره کرامات حضرت زینب(س) اظهار کرد: کرامت انسانی در دین مبین اسلام دارای جایگاه ویژه ای است و برای به دست آوردن این کرامت ما باید اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: حقیقت وجودی انسان گوهر تابناکی است که متصل به خداوند است و انسان برای این خلق شده که مورد کرامت قرار  بگیرد و به ارزش حقیقی خود دست یابد که این مساله در دنیا محقق نمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: حضرت زینب(س) به معنای واقعی یکی از الگو های مناسب برای بشر به شمار می رود؛ زیرا انسان ها برای رسیدن به کرامت نیازمند الگو است.

وی با بیان اینکه انبیا و اهل بیت(ع) منبع و معدن کرامت هستند، اذعان کرد:باید توجه کرد که حضرت زینب(س) در خانواده وحی به دنیا آمده است یعنی پدربزرگ، پدر، مادر و برادران ایشان افرادی هستند که همه معصوم هستند و به صورت مستقیم با خداوند ارتباط دارند و از نور الهی بهره برده است.

حضرت زینب(س) روش صحیح زندگی را به همه آموخت

حجت‌الاسلام قایینی تشریح کرد: یکی از کمالات حضرت زینب(س) این است که وی روش صحیح زندگی کردن را به همه انسان ‌ها اعم از زن و مرد آموخت چرا که با وجود اینکه ایشان همانند همه انسان‌ها دارای زندگی معمولی بوده اما مسیر بندگی را به خوبی طی کرده است.

وی افزود: آنچه که حضرت زینب(س) را از دیگر انسان‌ها متمایز می‌کند تا به عنوان الگو مطرح شود این است که بندگی را به همه انسان‌ها آموخت، ایشان تمام احکام و حقایق دین را از خانواده خود دریافت کرد و آن حقایق الهی را در زندگی خود به کار گرفت.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در تمام وقایع عاشورا و پس از آن حضرت زینب(س) به همه آموخت که انسان باید در هر شرایطی عبد و مطیع خداوند باشد و دستورات دین را به صورت دقیق انجام دهد.

وی با بیان اینکه  دستورات دین برای سعادت و کمال بشر است، گفت: حضرت زینب(س) این توفیق را پیدا کرد تا جز در مسیر رضای حق گام بر ندارد در نتیجه به یک انسان کامل تبدیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قایینی اظهار کرد: بر اساس روایات صبر بر سه قسم  صبر بر اطاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت تقسیم می شود و حضرت زینب(س) در هر سه قسمت صبر الگو  و مظهر صبر است./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات