۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۵۱۴۴۳
امام جمعه موقت كاشان:

مهمترين ويژگي شهيد نواب صفوي داشتن صفات حسيني بود

امام جمعه موقت كاشان يكي از ويژگي هاي شهيد نواب صفوي را داشتن صفات حسيني كه همان شجاعت است نام برد و گفت: ايمان قوي، بصيرت و شهادت طلبي از ديگر ويژگي‌هاي شهيد نواب صفوي و همرزمان او است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، چهارشنبه شب در ديدار با خانواده شهيد حسيعنلي بخشي، با اشاره به ويژگيهاي فرهنگ شيعه، گفت: فرهنگ شيعه يك فرهنگ انقلابي است.

وي انقلاب را حركت به سوي  بهتر شدن و كمال و دگرگوني مثبت خواند و افزود: به همين دليل مبارزه بين حق و باطل هميشه وجود داشته و وجود خواهد داشت چرا كه فرهنگ تشييع و اسلام و قرآن به سوي كمال است، اما باطل در تقابل با كمال و سد راه كمال است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: براساس فرهنگ شيعه تا زماني كه باطل باشد بين حق و باطل درگيري و مبارزه خواهد بود، بنابراين در زيارت عاشورا با بيان ‹‹سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم››  آدرس داده شده تا راه را اشتباه نرويم.

وي زيارت عاشورا را حديث قدسي خواند و با اشاره به اينكه زيارت عاشورا به شيعه آموزش داده است هركس با فرهنگ حسيني مقابله كند با آن درگير شويد، ابراز کرد: مبارزه با دشمنان فرهنگ حسيني حركتي مقطعي نيست، بلكه هركس و در هر زماني با فرهنگ حسيني مقابله كند بايد با آن درگير شد.

امام جمعه موقت كاشان گفت: دليل اصلي مبارزه امروز ما با آمريكا، صهيونيست جهاني، انگليس و آل سعود، دشمني و مبارزه آنها با فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسيني و اسلام ناب است، بنابراين با دشمن نه تنها نبايد دوست شد بلكه با دشمن بايد مبارزه كرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار بیان کرد: زيارت عاشورا راه دوستي شيعيان را نيز نشان داده و گفته ‹‹سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ›› با هركس كه در دايره فرهنگي حسيني است دوستي‌كنيد، بنابراين نبايد به بهانه واهي با يكديگر درگير شويم.

وي در ادامه از شهيد نواب صفوي و همرزمان او به عنوان يكي افرادي نام برد كه به ‹‹سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم›› عمل كردند و عاقبت در همين راه نيز به شهادت رسيدند.

امام جمعه موقت كاشان يكي از ويژگي هاي شهيد نواب صفوي داشتن صفات حسيني كه همان شجاعت است نام برد و افزود: ايمان قوي، بصيرت و شهادت طلبي از ديگر ويژگي‌هاي شهيد نواب صفوي و همرزمان او است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: شهيد نواب صفوي در بالاي منبر مدرسه علميه امام خميني(ره) شهرستان كاشان فرياد بر آورد در مقابله با دشمنان فرهنگ حسيني يا بكشيد و يا كشته شويد.

پايگاه بسيج ملا محسن فيض كاشاني مسجد آيت الله رضوي كاشاني 72 شهيد را در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تقديم اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران كرده است و اعضاي اين پايگاه بسيج به همراه حجت الاسلام اسلامي تبار امام جمعه موقت كاشان، هر هفته چهارشنبه شب  به ديدار يكي از  خانواده شهداي محدوده اين پايگاه مي روند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات