۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۴۸۹۱۱

مرکز مشاوره حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

شورای هماهنگی نهادی حوزوی آذربایجان شرقی تأسیس مرکز مشاوره ویژه طلاب و خانواده‌های آنان را مورد تصویب قرار داد.
مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران مراکز حوزوی استان عصر امروز با عنوان «شورای هماهنگی نهادی حوزوی آذربایجان شرقی» با حضور مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز خدمات حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه شعبه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه برادران استان آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به این‌که اهداف و مصوبات این سلسله نشست‌های هماهنگی بایستی در قالب طرح‌های عملیاتی پیگیری شوند، اظهار داشت: اساسنامه پیشنهادی باید مورد بازبینی و تجدیدنظر اعضا قرار گیرد.

وی خواستار معرفی نمایندگان تام الختیار مدیران مراکز حوزوی برای پیگیری مصوبات جلسات شد و خاطرنشان کرد: تأسیس مرکز مشاوره و ثبت آن به صورت حقوقی به مدیریت دکتر بهکام و با در نظر گرفتن مکان مناسب از جمله مصوبات این شورا بوده که باید شرایط پذیرش، استفاده از اساتید حوزوی و شیوه بهره‌مندی طلاب و خانواده آنان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بنابر این گزارش، تشکیل کارگروه تبلیغ به مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و برادران استان، اجرای طرح «سیده البطحاء» مرکز خدمات با همکاری معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه و تشکیل ستاد صیانت از روحانیت در مراکز استان‌ها از جمله مصوبات این نشست بوده است.

همچنین مقرر گردید ستاد صیانت از روحانیت افزون بر راه‌اندازی و فعالیت شهرستان‌های بزرگ، به‌صورت ستاد منطقه‌ای شمال غرب کشور از سوی دادسرای ویژه روحانیت پیگیری و فعال شود که برنامه های این ستاد در جلسات آینده شورای هماهنگی نهادی حوزوی آذربایجان شرقی تدوین خواهد شد.

تشکیل ستاد بحران زلزله‌زدگان در استان با مدیریت حوزه علمیه برادران استان آذربایجان شرقی و با معرفی اعضای ثابت، اجرای برنامه کوهپیمایی ویژه خانواده‌های طلاب و اهدای کمک هزینه سفر مشهد مقدس به قید قرعه برای سه خانواده شرکت کننده در این برنامه از دیگر مصوبات نشست بود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات