۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۴۶۴۱۸

واکنش نماینده فراکسیون «بدر» به نشست شماری از نمایندگان عراقی با سفیر رژیم صهیونیستی

یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمان «بدر»، درباره دیدار شماری از نمایندگان سنی با سفیر رژیم صهیونیستی در اردن اعلام کرد که اگر این امر صحت داشته باشد، نقض قانون اساسی و خیانت به ملت عراق است.
نمایندگان پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، «رزاق الحیدری» نماینده فراکسیون پارلمانی «بدر» عراق به اخبار منتشر شده درباره دیدار برخی از رهبران و نمایندگان سنی با سفیر رژیم صهیونیستی در اردن، واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت: اگر دیدار این نمایندگان و رهبران با سفیر رژیم صهیونیستی صحت داشته باشد، نقض قانون اساسی و سوگندهایشان است.

الحیدری در ادامه، از خیانت این نمایندگان به اعتماد ملت عراق و دست دادن با دشمن امت عربی ابراز تعجب کرد و اظهار داشت: چنین اقدامی اگر صورت گرفته باشد، تاسف‌بار است. اما برخی از رهبران سنی این اخبار را تکذیب می‌کنند و ما منتظر برملا شدن حقیقتیم.

برخی منابع رسانه‌ای از هفته پیش به نقل از یکی از اعضای تحالف‌القوی، مدعی شدند که اخیرا شماری از رهبران ائتلاف سنی «تحالف القوی» عراق با سفیر رژیم صهیونیستی در «امان» پایتخت اردن دیدار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این نشست از چند ماه پیش برنامه‌ریزی شده بود که اخیرا در اردن برگزار شد و شماری از اعضای این ائتلاف با سفیر رژیم صهیونیستی و معاونش در امان تحت تدابیر امنیتی شدید دیدار کردند.

در این گزارش هویت برخی افرادی که در این نشست حضور داشتند اعلام شده که عبارتند از: «احمد المساری»، «ظافر العانی»، «خمیس الخنجر»، «صالح المطلق»، «عتاب الدوری»، «لقاء وردی»، «عبدالله یاور» و «مثنى الضاری»./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات