۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۳۴۹
آیت الله علوی گرگانی:

مباحث ولایت فقیه در جامعه تبیین شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت تبیین مباحث ولایت فقیه در جامعه تأکید کرد و گفت: باید کاری کنیم که مردم آ‌شنایی کامل با مقوله مهم ولایت فقیه داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با اشاره به آیه شریفه «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‌ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» گفت: هدف از بعثت انبیا و ائمه معصومین(ع) خارج کردن مردم از ظلمت ها و تاریکی ها به سوی نورانیت و سعادت است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: علمای بزرگ اسلام نیز به پیروی از انبیای الهی و ائمه معصومین(ع)درصدد هستند که انسان ها را نسبت به وظایف شان آگاه کنند تا در همه اعصار و زمان ها وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند.

وی افزود: امروزه نیز هدف رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علمای اسلام این است که با زمامداری امور مردم، آنها را هدایت کنند تا حافظ انقلاب اسلامی باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه حفظ کردن انقلاب اسلامی به مراتب از به دست آوردن آن سخت تر است، ابراز داشت: امروزه وظیفه همه ما حفاظت از انقلاب اسلامی است، زیرا دشمن در کمین است که انقلاب را سرنگون کند و به راحتی مشغول استعمارگری در کشور باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رژیم سابق، ایران را به مستعمره انگلیس، آمریکا و شوروی تبدیل کرده بود؛ آنها نیز به ایران می آمدند و اموال و سرمایه مردم را می گرفتند.

وی تأکید کرد: دشمن برای اینکه سرمایه های مردم را چپاول کند، آنها را سرگرم به مسائل سطحی می کند، اما علما باید در این عرصه ورود پیدا کرده و با روشنگری، جلوی آنها را بگیرند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت تبیین مباحث ولایت فقیه در جامعه تأکید کرد و عنوان کرد: امروزه گاهی مشاهده می شود برخی مردم سؤال می کنند «ولایت فقیه چیست»، این سؤال نشانگر این مطلب است که ما به خوبی نتوانسته ایم این مهم را برای مردم تبیین کنیم؛ باید به برای مردم روشن کنیم که ولایت فقیه چیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: روحانیت با دیکتاتوری هیچ سنخیتی ندارد، بلکه آمده است که با روشنگری برای مردم، آنها را بصیر کند تا خودشان در مسیر هدایت قرار بگیرند.

وی در پایان دشمنان غربی را عامل اغتشاشات اخیر خواند و ضمن تقدیر از مردم که برای اعلام انزجار از اغتشاش گران به راهپیمایی پرداختند، یادآور شد: جوانان کشور ما سیرتی پاک دارند و این دشمن است که با تبلیغات سوء خود، تفکر آنها را مسموم می کند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات