۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۴۶۲۱۴
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان:

تبیین سبک زندگی اسلامی لازمه تحکیم بخشی به کانون خانواده است

معاون فرهنگی حوزه علیمه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت تحکیم بخشی به کانون خانواده ها و پیشگیری از رواج آسیب های اجتماعی و فروپاشی خانواده ها، گفت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی لازمه تحکیم بخشی به کانون خانواده ها است.
سبک زندگی اسلامی

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از فعالیت خواهران مبلغ در دادگاه های خانواده خبر داد و بیان داشت: طلاب مبلغ با توجه به توانایی و استعدادهای تبلیغی که دارند در دادگاه های استان به عنوان مشاور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه و عواملی که منجر به این مهم می شود، افزود: فعالیت خواهران مبلغ برای بصیرت بخشی و مقابله با آسیب های اجتماعی در این زمینه است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان هدف از ارائه مشاوره های خانواده را کاهش آمار طلاق و پیشگیری از معضلات اجتماعی پس از وقوع طلاق و فروپاشی یک کانون خانواده دانست.

وی یادآور شد: خواهران مبلغ همواره دوره های آموزشی و تبلیغی لازم را در حوزه و زیر نظر اساتید برجسته حوزه علمیه گذرانده اند.

عزیزی یادآور شد: خواهران مبلغ با عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در سایه رعایت آداب و اخلاق تلاش می کنند بر اساس آموزه های دینی مشاوره دهند.

وی با اشاره به اینکه بی بندوباری، عدم مسؤولیت پذیری، بی حجابی، عدم شناخت کافی زوجین، اختلاف طبقاتی و دیگر موارد مشابه در رواج طلاق و افزایش آمار در این زمینه نقش دارد، ادامه داد: وقوع طلاق نیز آسیب های دیگری در پی خواهد داشت.

عزیزی تأکید کرد: با بصیرت افزایی، معرفت بخشی، تبیین ارزش ها و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی باید جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته شود و کانون خانواده را در برابر این آسیب ها مصون ساخت.

وی هدف از انجام فعالیت های تبلیغی و ارائه مشاوره بانوان مبلغ در جمع زنان و دختران جامعه را تحکیم بخشی به کانون خانواده ها و حفظ سلامت روحی و روانی در جامعه عنوان کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان یادآور شد: خواهران مبلغ با اخلاص عمل، سعه صدر و تکیه بر تعالیم دینی در راستای تحکیم بخشی به کانون خانواده ها در عرصه ها و نهادهای مختلف فعالیت دارند./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات