۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۴۶۱۵۷
آیت الله غریفی:

سکوت در برابر توهین کنندگان به اعتقادات تشیع جایز نیست

یکی از علمای شیعه بحرین توهین نماینده سابق پارلمان به امام زمان(عج) و رهبران جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.
آیت الله غریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) شهر قفول با اشاره به واکنش های مختلف صورت گرفته نسبت به سخنان هفته گذشته خود، گفت: سخنان هفته گذشته بنده به معنای یک طرح صلح برای پایان بحران نبود بلکه به مقدمات مورد نیاز جهت ارائه طرح ارتباط داشت. اگر گفت وگوی جدی با همه شرایط وجود یابد و بر گام ها و مطالب و پرونده های آن توافق کنیم، می توان به یک طرح برای پایان بحران اقدام کرد و این مساله ای است که بنده عرض کردم.

وی مخالفان سخنان خود را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: یک گروه مطلقا با سخنان من درباره امکان گفت وگو و ترسیم نقشه راه مخالفت کرده و گروهی دیگر به شیوه های تحقق این مساله انتقاد دارند.

این عالم بحرینی گفت وگوی جدی را مهم توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: آیت الله شیخ عیسی قاسم حامی گفت وگو است و تأکید دارد که تعطیلی گفت وگو سبب باقی ماندن مشکلات و عدم اصلاح اوضاع می شود.

وی تصریح کرد: بنده با وجود مخالفت ها و موافقت های صورت گرفته به بیان سخنان دعوت کننده به محبت و تسامح و وحدت و نزدیکی و همبستگی، درخواست درمان بحران و مخالفت با خشونت و تندروی و ترورسیم تا زمان ادامه بحران و جراحت در وطن ادامه خواهم داد زیرا این مساله را وظیفه شرعی و ملی می‌دانم.

آیت الله غریفی نسبت به توهین نماینده سابق پارلمان بحرین به اعتقادات شیعیان واکنش نشان داد و اظهار داشت: ما حامی وحدت و تقریب مذاهب هستیم اما این به معنای سکوت در برابر توهین عقیدتی و مذهبی نیست و سکوت در این باره را غیرجایز می دانیم. سکوت در برابر توطئه کنندگان علیه وحدت ملی و مذهبی سبب گستاخ‎تر شدن آنان می شود.

وی ادامه داد: چند روز پیش یکی از نمایندگان سابق پارلمان با گستاخی به بزرگترین مذهب این کشور و پیروان ریشه دار آن در بحرین توهین و از عبارت های زشت و زننده ای نسبت به امام زمان(عج) استفاده کرد. من درصدد برانگیختن احساسات مذهبی نیستم و از پیروان تشیع می خواهم از عکس العمل خشن به شدت خودداری ورزند اما اجازه بی احترامی به اعتقادات و نمادهایمان را نمی دهیم.

این عالم بحرینی تأکید کرد که این سخنان زشت و ناپسند از هر فرد و گروهی باید محکوم و مورد مجازات قرار گرفته و سکوت دولت در قبال این توهین ها جایز نیست.

وی بازداشت نایب رییس مجلس اسلامی علمای بحرین را محکوم کرد و گفت: نگرانی و تاسف شدید خود و جامعه حوزوی و علمایی و همچنین شیعیان را از حبس شیخ محمود العالی به عنوان یکی از برجسته ترین علمای حوزه و منادی اصلاح و استقامت و الگوی اخلاص به دین و وطن اعلام می کنیم.

گفتنی است محمد خالد نماینده سابق پارلمان بحرین با استقبال از اغتشاشات صورت گرفته در ایران، به امام زمان(عج)، امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای توهین کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات