۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۴۵۴۷۲
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی:

بهشت بر انسان‌های فتنه‌گر متکبر حرام است

استاد حوزه علیمه قم دنیا دوستی را مانع شناخت جریان نفاق در جامعه اسلامی دانست و گفت: بهشت بر انسان‌های فتنه‌گر متکبر به دلیل ایجاد انحراف عمومی حرام است.
فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد فقیهی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم نسبت به فتنه ها و فتنه گری ها در دین به مؤمنان هشدار داده است، گفت: قرآن کریم می فرماید که فتنه نه از سوی مشرکان و کافران بلکه از جانب مؤمنان در جامعه اسلامی ایجاد می شود.

وی افزود: قرآن کریم در زمینه معرفی فتنه و فتنه گر دقیق تر شده و می فرماید فتنه گران همان منافقانی هستند که در درون مؤمنان خود را پنهان کرده و در بزنگاه های حساس به اسلام و حکومت اسلامی ضربه می زنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن کریم فتنه و فتنه گر متکبر را بسیار نکوهش می کند، تصریح کرد: علت این موضوع این است که نه تنها فتنه به خود فتنه گر آسیب وارد می کند بلکه تمام جامعه اسلامی و حکومت اسلامی را تحت الشعاع خود قرار  می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی تصریح کرد: قرآن کریم در طول تاریخ فتنه های گوناگون را مورد بررسی قرار داده و یکی از بزرگترین فتنه ها را فتنه در دین می داند و باید توجه داشت که هدف فتنه و فتنه گر ضربه زدن به ستون و خیمه اسلام یعنی امام معصوم(ع) و نایبان امام معصوم(ع) است و عبارت دیگر قرآن کریم می فرماید که همواره در طول تاریخ فتنه ها در مقابل جایگاه ولایت صورت گرفته و بزرگترین فتنه تاریخ عدول از ولایت امام علی(ع) است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند«بترسید از فتنه ای که گرفتاری آن تنها به ظالم نمی رسد» که این حدیث امام صادق(ع) نشان می دهد هدف قرار گرفتن جایگاه ولایت به وسیله فتنه و فتنه گران برای تمامی اقشار حتی کسانی که مخالف ولایت هستند نیز گرفتاری ایجاد می کند بنابراین باید در مقابل این گونه فتنه ها از قبل ایستادگی کرده و از بروز چنین فتنه هایی جلوگیری کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براینکه نعمت های بهشتی بر فتنه گران حرام شده است، گفت: علت این حرمت این است که فتنه گر چون پوستینی و لباسی از جنس مؤمنان به تن دارد عده زیادی را منحرف کرده و از راه هدایت دور می کند در حالی که دشمنان آشکار و کافران نمی توانند در جامعه اسلامی انحرافی به این وسعت ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان اینکه حب دنیا بصیرت انسان را از بین می برد و مانع شناخت جریان نفاق در جامعه اسلامی می شود، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم در بزنگاه های تاریخ جریان نفاق را تشخیص دهیم و از عنصر بصیرت استفاده کنیم باید دنیا طلبی و دنیا دوستی را کنار بگذاریم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات